ul. Limanowskiego 26/30, 26-600 Radom

Warsztaty

ABIX Edukacja - Adam Jurkiewicz
ABIX 1Python i FastAPI - propozycja dla techników programistów.
Temat mówi chyba sam za siebie - w 45 minut postaramy się zbudować serwis API.
ABIX Edukacja - Adam Jurkiewicz
ABIX 2ENIGMA - szyfrowanie, Python - dla Liceum i technikum
Szyfrowanie jest w podstawie programowej - ja postaram się pokazać możliwość wykorzystania pewnej platformy WWW, która jest dostępna za darmo dla wszystkich, wraz z materiałami.
Agraf sp. z o. o. - Piotr Kaniecki
AGRAFNauka programowania w szkolnych Laboratoriach Przyszłości
Jak wygląda nauka programowania w Laboratoriach Przyszłości? Uczestnicy warsztatów poznają dwa wszechstronne roboty edukacyjne. Thymio „mówi” aż 4 językami programowania i rozwija się wraz z uczniami. Kompaktowy Maqueen rozbudowuje możliwości popularnej płytki micro:bit.
Aktin Sp. z o.o. - Patryk Kryla, Sandra Pawlusińska
AKTIN 1Laboratoria przyszłości - jak wprowadzić nowy wymiar edukacji w Twojej szkole z Rządowym programem dofinansowania.
Podczas warsztatów porozmawiamy o tym, jak wprowadzić nowy wymiar edukacji i jakie rozwiązania stosować, aby zainteresować lekcją uczniów, którzy ostatnie dwa lata spędzili przed ekranem swoich komputerów, zatapiając się w świecie Internetu. Zaprezentujemy system Class VR, czyli nowatorskie podejście do nauczania interdyscyplinarnego z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości-system, który umożliwi zmianę każdej klasy w laboratorium przyszłości. Uczestnik warsztatów będzie miał okazję zobaczyć jak bez opuszczania sali przejść po dnie oceanu, wybrać się na jedną z planet układu słonecznego czy stanąć oko w oko z rekinem. Ponadto, uczestnicy warsztatu metodycznego dowiedzą się, jak m.in.:
  • wykorzystywać nieograniczone zasoby portalu użytkowników ClassVR
  • wspomagać system tradycyjnego nauczania i w jakim momencie lekcji to zrobić
  • powinna wyglądać współpraca między uczniami korzystającymi z urządzeń ClassVR
  • wyznaczać zadania dla uczniów korzystających z systemu.
System został zaprojektowany tak, aby w pełni zaangażować zarówno uczniów, jak i nauczycieli oraz uczynić nauczanie kreatywnym i ekscytującym. Możliwości systemu ClassVR to, m.in.:
  • wizualizacje miejsc w trybie 360°
  • trójwymiarowe obiekty i złożone struktury
  • treści edukacyjne zlokalizowane na portalu dla nauczycieli.
Wszystkie wyświetlane treści są sekwencjonowanie jednocześnie i przekazywane z komputera nauczyciela na okulary VR wykorzystywane przez uczniów. Każdy uczeń jest dokładnie w tym samym punkcie lekcji. Umożliwia to nauczycielowi pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i powoduje, że uczniowie z zaangażowaniem koncentrują się na każdym zadaniu. ClassVR został zaprojektowany dla uczniów w każdym wieku. Jest to mocne wsparcie nauczania takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, matematyka, sztuka, muzyka, religia, a także projektowanie, technologia i sztuka przemysłowa, umiejętność czytania i pisania, nauka języków, edukacja społeczna i obywatelska czy sztuki sceniczne. Pokażemy, jak System ClassVR przenosi nauczycieli i uczniów w nowy wymiar edukacji. Dodatkowo przedstawimy możliwość pozyskania dofinansowania, które w 100 % sfinansuje to innowacyjne rozwiązanie w ramach nowego rządowego projektu – Laboratoria Przyszłości.
BrainCore Polska - Karolina Buczek, Justyna Jaśkowiec
BRAINCOREBraincore - skuteczna pomoc w efektywnym uczeniu się
Prezentacja platformy Braincore i analiza przykładowego profilu (zarówno całej grupy/klasy jak i pojedynczego ucznia)
CBSG POLSKA - Paweł Pławiak
CBSG 1Standaryzacja Microsoft Teams w nauczaniu hybrydowym.
Temat nauczania zdalnego jest stale gorący. W jednej chwili znaleźliśmy się w świecie wirtualnym. Platforma Microsoft Teams stała się zdalną szkołą. Organizacja zespołów, kanałów i aplikacji musiała odbywać się w tempie błyskawicy. Kolejne semestry ujawniły jak ważna jest standaryzacja konfiguracji. W trakcie warsztatów wskażę na kluczowe aspekty usług Office 365, które powinny być ustalone i ujednolicone w celu zapewnienia ciągłości działania środowiska Teams. Do zobaczenia! 🙂
CBSG POLSKA - Paweł Pławiak
CBSG 2Ograniczenia (wychowawcze) na platformie Microsoft Teams.
Chat, spotkania online, pliki, awatary, emotki a w końcu prawa autorskie do materiałów dydaktycznych. Czy platforma Microsoft Teams posiada możliwości kontroli, ograniczania i reagowania na niechciane sytuacje? Zapraszam na warsztaty, gdzie opierając się o doświadczenia przybliżę przykładowe scenariusze i gotowe rozwiązania zapewniające mechanizmy ochrony w ramach Microsoft Teams. Do zobaczenia! 🙂
Dell Technologies, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Artur Rudnicki
DELL 1Zarządzanie komputerami DELL w szkole może być łatwe i przyjemne
Zastąpimy tradycyjny serwer Windows oraz Active Directory usługa Intune for Education i pokażemy jak łatwo zarządzać wszystkimi urządzeniami z poziomu chmury (zarówno komputerami stacjonarnymi, jak również urządzeniami przenośnymi) – potrzeba dowolnych komputerów przenośnych oraz stacjonarnych z Windows 10 co najmniej pro.
Dell Technologies, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Marcin Czerwonka
DELL 2Komputery przenośne DELL jako interaktywna tablica
Warsztat pokazuje jak z urządzenia przenośnego z ekranem dotykowym zrobić interaktywna tablicę i uatrakcyjnić pracę na lekcji.
Dell Technologies, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Jarosław Orczykowski
DELL 3Wykorzystanie urządzeń mobilnych DELL do nauki zdalnej, hybrydowej i stacjonarnej
Wykorzystanie środowiska Office 365 na urządzeniach przenośnych DELL w nauczaniu. Na warsztatach zostanie pokazane, że nauczania zdalne, hybrydowe i stacjonarne może niewiele różnić się od siebie, jeżeli dobrze je zaplanujemy i mamy dobry sprzęt, który to nam umożliwi.
InfoLOGIC Adam Olszar Sp. J. - Adam Olszar
INFOLOGIC 1Wykorzystanie monitora interaktywnego w nauczaniu zdalnym i hybrydowym.
Monitor interaktywny jest niezbędnym narzędziem we współczesnej klasie. Podczas warsztatu pokażemy w jaki sposób skonfigurować sprzęt i dostępne urządzenia.
InfoLOGIC Adam Olszar Sp. J. - Paulina Jabłońska
INFOLOGIC 2ClevertouchLive – cyfrowa gazetka szkolna. Tworzenie alertów, komunikatów, wiadomości dla uczniów, nauczycieli, rodziców.
Masz już dość kolejnych kartek z informacjami na tablicy korkowej? Proponujemy nowoczesne rozwiązanie od Clevertouch. ClevertouchLive Cyfrowa Gazetka Szkolna to platforma do wyświetlania informacji, która poprawi komunikację uczniów, nauczycieli, rodziców, gości i pracowników szkoły.
Learnetic SA - Jakub Sypniewski
LEARNETIC 1Plansze edukacyjne 2.0, czyli interaktywne zasoby w pracowniach przyrodniczych
Sprawdzone plakaty edukacyjne czy nowoczesne materiały na tablicach interaktywnych? A gdyby tak połączyć obie te metody i korzystać z zalet zarówno materiałów tradycyjnych, jak i lubianych przez uczniów multimediów? Otrzymamy tym samym rozwiązanie, które w łatwy sposób pozwala zaoszczędzić czas nauczyciela i zaangażować uczniów! Podczas warsztatu pokażę, jak to zrobić oraz nawiążę do różnych metod kształcenia, obalając przy okazji wiele popularnych mitów z nimi związanych. Zapraszam do udziału!
Librus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. - Jakub Rzadkiewicz
LIBRUS 1Nowe rozwiązania, nowe możliwości – garść inspiracji od Librus
Przyjdź na seminarium, aby poznać najciekawsze zmiany wprowadzone w ostatnich miesiącach w LIBRUS Synergia. Pracujesz na co dzień z naszym systemem? Przekonaj się, z jakich udogodnień jeszcze nie korzystasz (a warto!). Nie znasz systemów Librus? Poznaj naszą filozofię, którą kierujemy się, tworząc oprogramowanie wspierające pracowników oświaty, rodziców i uczniów.
Grupa MAC S.A. - Maria Zdziech
MACUrządzenie interaktywne FlySky - innowacyjne rozwiązanie, które wprowadza sztukę uczenia w nowe, lepsze obszary.
Multimedialna rytmika dla edukacji przedszkolnej, różne warianty gier logicznych dla edukacji wczesnoszkolnej, dostęp do symulacji i doświadczeń z chemii i fizyki dla klas IV-VIII w ramach otwartych zasobów Internet, fonogesty dla klas integracyjnych to tylko niektóre z wielu ciekawych, uporządkowanych i sklasyfikowanych w DYDAKTYKĘ CYFROWĄ FlySky, zasobów multimedialnych.
Mentor Sp. z o. o. Sp. k. - Łukasz Jaworski
MENTOR 1Szkolna telewizja przyszłości
Porozmawiamy o tym, jak nie zmarnować kupionego sprzętu audio-wideo i wykorzystać go do promocji szkoły, rozwijania zainteresowań uczniów czy chociażby poprowadzenia szkolnego kanału TV np. na Youtube. Będzie okazja przetestować kompletne studio nagraniowe przygotowane pod projekt Laboratoria Przyszłości.
Mentor Sp. z o. o. Sp. k. - Sylwester Zasoński
MENTOR 2Jak rozpocząć przygodę z drukiem 3D w Laboratorium Przyszłości?
W trakcie warsztatu zdobędziesz podstawową wiedzę potrzebną na start przygody z drukiem 3D, począwszy od wyboru drukarki poprzez rodzaje filamentów i programów do projektowania, po zastosowanie drukarek w projektach szkolnych i międzynarodowych oraz rozszyfrowanie tajemniczych nazw przy ustawianiu druku 3D. Ponadto będziesz mieć szansę przetestować różne modele drukarek wraz z dedykowanym oprogramowaniem.
Mentor Sp. z o. o. Sp. k. - Sylwester Zasoński
MENTOR 3Robotyka z Codey Rocky
Poznaj robota, który spełnia wszystkie kryteria programu Laboratorium Przyszłości. Zobacz, jak wygląda mikrokontroler Halocode. Sprawdź, jak proste i potężne jest oprogramowanie mBlock5, pozwalające kodować w Scratch, Python czy C. Przekonaj się, jak łatwo jest poszerzać naukę programowania o aspekty IoT (Internet Rzeczy), DL (uczenie maszynowe) czy chociażby AI (Sztuczna Inteligencja), podane w bardzo przejrzysty sposób za pomocą kodowania w Scratch.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 1Realizacja algorytmów iteracyjnych w języku C++
Warsztat zaczniemy od przykładowych problemów, w których występuje powtarzanie poleceń, czyli do których rozwiązania potrzebne będzie zastosowanie instrukcji iteracyjnych. Sprawdzimy na przykładach, jak dobierać odpowiednie instrukcje iteracyjne (for, while czy do) zależnie od rozwiązywanego problemu. Pokażemy również, jak omawiać wybrane algorytmy (m.in. wyszukiwanie elementu przez połowienie czy metodę zachłanną), aby motywować uczniów do samodzielnego ich odkrywania. Zwrócimy uwagę na powtarzające się operacje i dobór odpowiednich instrukcji iteracyjnych tak, aby na koniec zaprogramować wybrany algorytm. Warsztat przeznaczony jest zarówno dla nauczycieli szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 2Realizacja algorytmów iteracyjnych w języku Python
Warsztat zaczniemy od przykładowych problemów, w których występuje powtarzanie poleceń, czyli do których rozwiązania potrzebne będzie zastosowanie instrukcji iteracyjnych. Sprawdzimy na przykładach, jak dobierać odpowiednie instrukcje iteracyjne (for czy while) zależnie od rozwiązywanego problemu. Pokażemy również, jak omawiać wybrane algorytmy (m.in. wyszukiwanie elementu przez połowienie czy metodę zachłanną), aby motywować uczniów do samodzielnego ich odkrywania. Zwrócimy uwagę na powtarzające się operacje i dobór odpowiednich instrukcji iteracyjnych tak, aby na koniec zaprogramować wybrany algorytm. Warsztat przeznaczony jest zarówno dla nauczycieli szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIIZK 1Nagraj i zmontuj film telefonem lub tabletem
Obecnie smartfon lub tablet może być wystarczającym narzędziem do nagrywania i montowania filmów, również filmów edukacyjnych. Pomysłów jest wiele, można nagrywać warsztaty, eksperymenty, materiały elearningowe czy też wykłady przy tablicy i wiele, wiele więcej. Można też tworzyć spoty i reklamy wydarzeń. Osoby, które zdecydują się na uczestnictwo w warsztatach dowiedzą się podstaw na temat konfigurowania sprzętu oraz tego jak nagrywać film budować kadr. W praktyczny sposób zapoznają się z podstawowymi informacjami zarówno technicznymi jak i teoretycznymi związanymi z tworzeniem materiałów wideo. Poznają podstawy montażu nagranego przez siebie materiału w darmowej aplikacji. Każdy z uczestników warsztatów będzie miał za zadanie nagrać własny materiał.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIIZK 2Wirtualne muzea i galerie
Podczas warsztatów poznamy na przykładzie wirtualnych muzeach i galeriach, jak dzięki technologii połączone ze sobą wizualne i tekstowe informacje mogą inspirować prowadzenie zajęć szkolnych o kulturze, sztuce, architekturze. Warsztat skierowany jest do nauczycieli zainteresowanych wspomnianą tematyką.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIIZK 3Graj - baw się sztuką i kulturą
Wiele instytucji kultury wykorzystuje technologie w celu odkrywania roli sztuki i kultury w celach edukacyjnych. Podczas warsztatów poznamy przykłady różnego typu gier online, które wzbudzą ciekawość uczniów na lekcjach historii, plastyki, języka polskiego, języka angielskiego. Warsztat skierowany jest do nauczycieli zainteresowanych wspomnianą tematyką.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dariusz Fabicki, Bartłomiej Krowiak
OEIIZK 4Programowanie w środowisku Scratch z wykorzystaniem czujników wideo
Na warsztacie pokażemy jak szybko tworzyć atrakcyjne projekty, w których duszki wykonują różne zadania na podstawie danych otrzymanych z kamery. Będziemy działać m.in. w oparciu o wykryty ruch i rozpoznane kolory. Serdecznie zapraszamy.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dariusz Fabicki
OEIIZK 5Zwinne metody programowania na przykładzie Microsoft Small Basic.
W czasie warsztatu zobaczymy jak programować w języku Microsoft Small Basic. Zaczniemy oczywiście od podstaw, jednak już po chwili wspólnie odkryjemy zaskakujące zalety zwinnych metod programowania (ang. agile software development). Każdy przykład będzie tak zwinny, że żal byłoby go potem nie wykorzystać na zajęciach z uczniami. Brzmi dziwnie i ekstremalnie? Przekonamy się zatem wspólnie jak może wyglądać spektakularny ślad pozostawiany przez lekcję programowania. Serdecznie zapraszam.
PROGRA Sp. z o.o. - Renata Dankowska
PROGRANowa ziemia - warsztaty z elementami grywalizacji i storytellingu do wykorzystania na godzinach wychowawczych i doradztwie zawodowym
Nowa ziemia – stwórz opowieść o swoim życiu i zgarnij najlepsze miejsce na planecie. Zapraszamy na warsztaty z elementami grywalizacji i storytellingu, z użyciem Kart wyboru PROFESKI - kart przeznaczonych jest do pracy doradczej, wychowawczej oraz coachingowej. Zobaczycie jak poprowadzić konkretne warsztaty angażujące i wciągający całą klasę. Podczas zajęć uczestnicy budują nową cywilizację. Efektem jest samopoznanie uczestników w obszarze cech, wartości, a także odkrywanie świata zawodów i specjalności. Warsztaty te można wykorzystać do pracy z uczniami szkół różnych szczebli edukacji.
Centrum Edukacji i Rozwoju PROGRESOWNIA - Bartosz Chyś, Dariusz Martynowicz
PROGRESOWNIATIK Brothers-Nearpod jako narzędzie angażujące uczniów i wspierające prace projektową w szkole i on-line
Warsztat przeznaczony jest dla każdego nauczyciela szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Nie sztuką jest bezrefleksyjnie skakać po aplikacjach. Ważne, by robić to z głową i metodycznie. Metoda 5E pozwala tworzyć lekcje stacjonarne i zdalne (cykle lekcji), które uczą uczniów odpowiedzialności za proces nauki, angażują ich oraz pozwalają na rozwój kreatywności. 5 E - Engage, Explore, Explain, Extension, Evaluate. Czyli: Engage - angażuj, Explore - doświadczaj, Explain - wytłumacz, Extension - rozszerz/ poszerz perspektywę, Evaluation - pozyskaj informację zwrotną. Poznasz także Nearpod - wielofunkcyjne narzędzie, dzięki któremu Twoje lekcje już nigdy nie będą takie same! Niezależnie od tego, czy uczysz języka polskiego, biologii czy wychowania fizycznego. W Nearpodzie stworzysz od A do Z lekcję, w której informacje będą się przeplatały z zadaniami angażującymi uczniów: pytaniami otwartymi, ankietami, quizami, wycieczkami VR, modelami 3D! Wykorzystasz go do szybkich interakcji z uczniami! Użyjesz tablicy do współpracy! Zaangażujesz ucznia w przygotowane gry! Szkolenie wpisuje się w priorytety MEiN związane z rozsądnym korzystaniem z narzędzi cyfrowych.
Zespół Szkół Nr 1 i Stowarzyszenie SAPERE AUDE w Kołobrzegu - Jacek Kawałek
SAPERE AUDETworzenie modeli 3D do animacji, wirtualnej rzeczywistości i druku 3D.
W darmowym programie BLENDER wykonamy wspólnie kilka ćwiczeń, tworząc modele 3D z brył prostych, krzywych lub ze zdjęcia. Stworzymy symulację wody lub pękającej ściany. Z tak powstałej animacji można bardzo łatwo wykonać druk 3D. Praktyczne przykłady takich zastosowań można zobaczyć na stronie projektu KOŁOBRZEG 3D.
TP-Link Polska Sp. z o.o. - Michał Kosiciarz
TP-LINK 1Omada SDN - platforma do zarządzania infrastrukturą sieciową z chmury.
Wprowadzenie do rozwiązania Omada SDN. Omówienie podstawowych funkcjonalności rozwiązania oraz przeprowadzenie konfiguracji sieci na routerze, przełączniku oraz punkcie dostępowym za pomocą kontrolera sprzętowego do systemu Omada.
WACOM - Łukasz Gierek
WACOM 1Bądź Adamem Słodowym w laboratorium przyszłości z tabletem Wacom.
Zamień swoją klasę w przestrzeń edukacyjną podobną do programu nieodżałowanego mistrza DIY, Adama Słodowego. Masz w szkole drukarkę 3D, Laser, a może zamierzasz kupić ploter frezujący w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Na tych warsztatach dowiesz się jak przygotowywać spersonalizowane breloki, notesy lub szeroko pojęte produkty, które możesz wytworzyć na tych urządzeniach, oczywiście wszystko to nie odbędzie się bez wykorzystania niezawodnego i wielofunkcyjnego narzędzia jakim jest tablet WACOM.
WACOM - Artur Hejna
WACOM 2Tablet piórkowy Wacom w szkole
W czasie warsztatów dowiedzą się państwo: Jak zainstalować tablet piórkowy na komputerze z systemem windows? Jak pracować za pomocą tabletu piórkowego Wacom na darmowych i profesjonalnych programach graficznych? Stworzą notatkę wizualną lub ilustrację za pomocą wymienionych wyżej narzędzi. Uzyskają odpowiedzi na pytania dotyczące tabletów graficznych i ich wykorzystania w warunkach szkolnych, zdalnych jak i stacjonarnych. Odprężą się:)
WACOM - Artur Hejna
WACOM 3Poszkicujmy na tablecie - wizualne ekspresje
W czasie warsztatów dowiedzą się państwo: Jak pracować na tablecie graficznym za pomocą wybranego programu. (Do wyboru jeden z : Clip Studio Paint, Photoshop, Gimp, Krita, Paint, Canva) Jak konkretnie wykorzystać tablet graficzny w codziennej pracy dydaktycznej. Stworzą własną ilustrację lub prosty komiks z wykorzystaniem poznanych skrótów klawiszowych i prostych rozwiązań. Poszerzą zakres swoich umiejętności rysunkowych. Uzyskają odpowiedzi na pytania dotyczące tabletów graficznych i ich wykorzystania w warunkach szkolnych, zdalnych jak i stacjonarnych. Odprężą się państwo:)
Skip to content