ul. Limanowskiego 26/30, 26-600 Radom

Warsztaty

Program warsztatów

Agraf Sp. z o.o. - Anna Koludo ŁCDNiKP, Jarosław Koludo ŁCDNiKP
AGRAFJak Thymio AI wprowadza uczniów w świat Sztucznej Inteligencji i programowania?
Warsztaty „Robotyka dla przyszłości - Jak Thymio AI wprowadza uczniów w świat Sztucznej Inteligencji i programowania” to profesjonalne szkolenie dla nauczycieli, które ma na celu wyposażenie ich w wiedzę i narzędzia niezbędne do nauczania podstaw robotyki i Sztucznej Inteligencji (AI) przy użyciu robota edukacyjnego Thymio AI. Thymio AI jest przyjaznym dla użytkownika robotem, który umożliwia nauczycielom wprowadzenie uczniów w świat technologii w sposób interaktywny i angażujący.
Aktin - Piotr Mrokwa, Maciej Piwowar
AKTINNowy wymiar edukacji w pracowni terminalowej Nexi Go Ultra Silent z zastosowaniem AI, robotyki oraz wirtualnej rzeczywistości
Zapraszamy na innowacyjne warsztaty edukacyjne, które odkryją przed uczestnikami potencjał nowoczesnych technologii w edukacji! W pracowni terminalowej Nexi Go Ultra Silent poznasz, jak sztuczna inteligencja, robotyka i wirtualna rzeczywistość mogą zrewolucjonizować podejście do nauczania, wspierając zaangażowanie, interaktywność i kreatywność w pracy z uczniami.
Moje Bambino Sp. z o.o. - Piotr Borowik
BAMBINOInterdyscyplinarne zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem LEGO® Education SPIKE Essential

Wprowadź na swoich lekcjach interdyscyplinarne nauczanie z elementami STEAM za pomocą zestawów LEGO® Education SPIKE Essential.
Na warsztatach zaprezentowane zostaną podstawowe założenia LEGO® Learning System, oraz jak w praktyce wygląda jego wdrożenie z zestawem LEGO® Education SPIKE Essential. W trakcie spotkania każdy z uczestników będzie mógł zbudować i zaprogramować interaktywny model z klocków i poznać, w jaki sposób realizacja zajęć z ich wykorzystaniem wpisuje się zarówno w metodykę STEAM, jak i w podstawę programową dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Przebieg warsztatów:
 1. Wstęp do metodyki LEGO® Education
 2. Prezentacja zestawu LEGO® Education SPIKE Essential 3. Realizacja przykładowych scenariuszy zajęć z zestawem LEGO® Education SPIKE Essential 4. Gdzie szukać dostępnych scenariuszy oraz inspiracji do pracy z zestawami LEGO® Education?
KONICA-MINOLTA - Tomasz Zych
CCTVScentralizowany System Monitoringu Wizyjnego na przykładzie rozwiązań firmy KONICA-MINOLTA oraz LUXRIOT

Podczas warszatu uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą projektowania oraz zarządzania scentralizowanym systemem monitoringu wizyjnego. Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników z kluczowymi aspektami systemów CCTV (Closed-Circuit Television), ich architekturą, protokołami komunikacyjnymi oraz metodami przechowywania i analizowania nagrań wideo.

Zakres tematyczny warsztatu:

  1. Wprowadzenie do systemów monitoringu wizyjnego: - Podstawowe komponenty systemu: kamery, rejestratory, oprogramowanie do zarządzania. - Typy kamer i technologie stosowane w monitoringu (IP, analogowe, HD).
  2. Architektura scentralizowanego systemu: - Jak działa scentralizowany system monitoringu? - Serwery i rejestratory w systemach centralnych.
  3. Protokół komunikacyjny i zarządzanie danymi: - Protokół ONVIF – standard w systemach IP. - Sposoby przesyłania, kompresji i przechowywania danych wideo. - Zabezpieczenia systemów przed nieautoryzowanym dostępem.
  4. Oprogramowanie do zarządzania monitoringiem: - Przegląd oprogramowania centralnego do monitorowania i analizy. - Konfiguracja alarmów, powiadomień i zdalnego dostępu.
  5. Zarządzanie dużymi systemami CCTV.
Cisco - Michał Szymczak
CISCOPacket Tracert – jak tworzyć testy?
Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób tworzyć zadania dotyczące budowy i konfiguracji sieci komputerowej, które automatyczne będą się sprawdzały zapraszam Cię na warsztat. Warsztat jest skierowany do nauczycieli przedmiotów sieciowych lub informatyki w zakresie rozszerzonym. Podczas warsztatu dowiesz się, jak: • Jak przygotować zadanie w Packet Tracert – stworzymy zadanie do automatycznego zliczania punktów. • Jak uniemożliwić skopiowanie zadania przez innego ucznia – zablokujemy możliwość zmiany w pliku przez ucznia. • Przygotujemy różne wersje zadania.
educarium - Dariusz Wolski
EDUCARIUM 1Praktyka w dobie przemysłu 4.0
Interdyscyplinarne warsztaty, obfitujące w praktyczne ćwiczenia i kreatywne projekty. Ukierunkowane na realizację podstawy programowej oraz STEAM-owe podejście do lekcji, dzięki czemu odgrywają istotną rolę w indywidualizacji nauczania. Ważnym punktem naszej lekcji, będzie wykorzystanie mobilnego urządzenia do grawerowania laserowego. Kompaktowe i ultraszybkie połączenie dwóch laserów pozwala uzyskać najwyższą jakość i prędkość operacji i grawerować różnorodne powierzchnie szerokiej gamy materiałów, co służy zarówno jako wsparcie nauczyciela w przygotowaniu materiałów do zajęć, a także jako element inspirujących lekcji, pozwalających na rozwijanie kreatywności uczniów.
educarium - Dariusz Wolski
EDUCARIUM 2Metody eduStacji stymulująca ciekawość poznawczą uczniów w oparciu o indywidualizację nauczania, samokontrolę i tutoring rówieśniczy.
Zajęcia, prowadzone na przykładzie przedmiotów przyrodniczych, zawierają zadania w pełni skorelowane z obowiązującymi podręcznikami wiodących wydawnictw, dzięki czemu założenia i sposób realizacji lekcji metodą eduStacji pozwala realizować cele aktualnej podstawy programowej. Metoda ta rozwija warsztat pracy, daje szansę doświadczać nowej roli współpracy z uczniami i przynosi satysfakcję z każdej lekcji. Warsztaty obfitują w praktyczne ćwiczenia stymulujące ciekawość poznawczą uczniów, indywidualizację nauczania, tutoring rówieśniczy oraz samokontrolę poprawności wykonania zadania. Nauka odbywa się w atmosferze wyzwalającej w uczniach wszystko to, co w nich najlepsze.
Eduko Marta Niemaczek - Karolina Dryńska
EDUKOProjekty STEAM i Kodowanie bez tajemnic
Zapraszamy nauczycieli na praktyczne warsztaty, które pozwolą zanurzyć się w fascynujący świat projektów interdyscyplinarnych oraz kodowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. To unikalna okazja, by w sposób interaktywny poznać nowoczesne narzędzia do nauczania i zdobyć praktyczne umiejętności w programowaniu, które można od razu wykorzystać w pracy z uczniami. Korzyści z udziału w warsztatach: Praktyczne umiejętności w zakresie kodowania z robotami edukacyjnymi. Gotowe materiały i scenariusze zajęć, które można natychmiast wdrożyć w pracy z uczniami. Poznanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wspierających rozwój umiejętności technicznych, matematycznych i kreatywnych. Możliwość wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami oraz inspiracji do dalszej pracy. Zalecenia: Warsztaty są skierowane do nauczycieli wszystkich przedmiotów, którzy chcą wprowadzić elementy kodowania oraz STEAM do swoich zajęć. Uczestnicy nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w programowaniu. Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa – w końcu to praktyka jest najlepszym nauczycielem!
Google for Education - Robert Celuch
GOOGLE 1Google Workspace - ekosystem nowoczesnych narzędzi dla nauczyciela
Google for Education - Patryk Synowiec
GOOGLE 2Chromebook w szkole - praktyczne warsztaty dla nauczycieli i dyrektorów szkół
Learnetic SA - Marcin Paks
LEARNETIC 1Polskie Wirtualne laboratoria przyrodnicze STEAM – eduLabVR (Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia)
eduLabVR to polskie, kompleksowe oprogramowanie przedmiotowe na okulary wirtualnej rzeczywistości z dostępem do wirtualnej szkoły, klasy, grupy oraz zasobów VR – również na monitory interaktywne, komputery czy tablety (ćwiczenia i zadania interaktywne) firmy Learnetcic SA. Rozwiązanie dostępne z wykorzystaniem platformy Dzwonek.pl, oparte na metodzie projektu, współpracuje z różnymi okularami VR (bez ograniczeń!). To zbiór atrakcyjnych i angażujących zasobów VR, wysokiej jakości modeli 3D, filmów i zdjęć 360° oraz licznych symulacji, doświadczeń i interaktywnych angażujących ćwiczeń. Na warsztacie przekonasz się, że okulary VR to kolejne po komputerach czy monitorach interaktywnych rozwiązanie wspierające pełną responsywność rozwiązań edukacyjnych w Twojej szkole.
Learnetic SA - Zbyszek Karwasiński
LEARNETIC 2learn:bit Arcade, czyli twórz, programuj i eksperymentuj z micro:bit w Pythonie w złotej erze gier arcade
learn:bit Arcade z Pythonem to niezwykła okazja dla młodych ludzi, aby odkryć ogromny świat technologii poprzez zabawę i eksperymentowanie. micro:bit, malutki komputer o ogromnym potencjale, będzie głównym bohaterem tych warsztatów, a płytka learn:bit zwiększy potencjał tej pierwszej. Dzięki swoim niewielkim rozmiarom, micro:bit można nosić w kieszeni lub zamontować w różnych urządzeniach, co pozwala na eksplorację technologii w dowolnym miejscu. Z micro:bitem można badać różne parametry, takie jak temperatura, światło, ruch czy dźwięk, oraz przesyłać informacje na odległość lub zdalnie sterować różnymi urządzeniami. learn:bit pozwala tworzyć dodatkowo podświetlenia i komunikować się, korzystając z wyświetlacza. Podczas zajęć uczestnicy będą mogli zobaczyć, jak tworzyć interaktywne interdyscyplinarne projekty z obszaru STEAM, wykorzystując możliwości programowania i doświadczeń praktycznych. Warsztaty mają na celu pokazanie możliwości rozwijania kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów i zainteresowania technologią już od najmłodszych lat.
Librus sp. z o.o. - Jakub Buczek
LIBRUS 1Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem.
Librus sp. z o.o. - Michał Matlingiewicz
LIBRUS 2Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem.
Librus sp. z o.o. - Jakub Buczek
LIBRUS 3Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem.
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Artur Rudnicki
MICROSOFT 1Od Bing czat do Microsoft 365 Copilot, czyli jak może AI od Microsoft rewolucjonizuje polską szkołę.
W dobie niezwykle szybko rozwijającej się technologii AI warto sięgnąć do tych narzędzi, które pomagają w codziennej pracy, oszczędzają nasz czas wspierając m.in. pisanie dokumentów, email, pomagają efektywniej analizować dane, optymalizować procesy edukacyjne czy poprawiać komunikację wewnątrz szkoły. To warsztat poświęcony Microsoft AI umożliwiających zdobycie wiedzy na temat najnowszych technologii, m. in. wykorzystania Copilot jako osobistego asystenta nauczyciela oraz praktycznego zastosowania Microsoft AI w codziennej pracy.
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Artur Rudnicki
MICROSOFT 2Windows 11 Pro w Edukacji. Ochrona danych i bezpieczeństwo w szkole.
Warsztat ma na celu wsparcie nauczycieli w podnoszeniu ich kompetencji cyfrowych oraz zapewnienie bezpiecznego i efektywnego korzystania z technologii w procesie edukacyjnym. Odpowiada na jeden z priorytetów wyznaczonych na rok szkolny 2024/2025 przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dotyczący wspierania rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, w tym bezpiecznego poruszania się w sieci. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jak dbać o cyberbezpieczeństwo i higienę cyfrową w szkole, poruszone zostaną zagadnienia dotyczące min: Bezpiecznego i efektywnego korzystania z Internetu Wdrożenia zabezpieczeń przed różnymi cyberatakami. Zapewnienia zgodności z RODO oraz ustawą „Kamilka”. Zdalnego uzyskiwania pomocy w przypadku problemów. korzyści w zakresie bezpieczeństwa oferowanego przez systemy Windows 11 Pro i Edu.
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Marek Skrok
MICROSOFT 3Wsparcie nauki czytania, wypowiadania się, wyszukiwania wg Microsoft Copilot, czyli czy AI może nam pomóc w nauce np. języków obcych? A wszystko to w dobrze znanych Teams.
Podczas warsztatów zostaną pokazane tzw. akceleratory nauki, w które są zaimplementowane w bardzo dobrze znanym polskich nauczycielom Teams. Wśród nich wyróżnimy Wspieranie umiejętności czytania i czytania ze zrozumieniem, Nauka czytania w językach obcych i języku polskim jako obcym, Rozwijanie umiejętności autoprezentacji wśród uczniów. To doskonałe miejsce dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, którzy są zainteresowani integracją nowoczesnych technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję w codziennym nauczaniu. Po warsztatach nauczyciele będą: Posiadać praktyczną wiedzę na temat Akceleratorów Nauki Microsoft, ich funkcji oraz możliwości ich wykorzystania w procesie dydaktycznym. Umieć zidentyfikować kluczowe kompetencje rozwijane przez Akceleratory Nauki i wiedzieć, jak je efektywnie wspierać w codziennej pracy z uczniami. Znać sposoby personalizacji nauczania przy użyciu narzędzi Microsoft, dostosowując tempo oraz treści edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów. Gotowi do wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w swoim nauczaniu, zgodnie z metodycznymi zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Barbara Dubiecka-Kruk
MICROSOFT 4Nauczycielu, dAI im tę moc! Jak wspierać edukację matematyczną uczniów z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji Microsoft.
Podczas warsztatu - poznasz możliwości wykorzystania w nauczaniu matematyki takich narzędzi jak Math Progress, Math Solver, Asystent matematyczny; - dowiesz się jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji nauczania matematyki i wsparcia każdego ucznia; - doświadczysz jak łatwo wdrożyć AI w swojej codziennej pracy nauczyciela; - zobaczysz jak zwiększyć efektywność nauczania matematyki oraz zaangażowanie uczniów i motywację do nauki matematyki; a przede wszystkim - zainspirujesz się do tego, aby z pomocą AI dać matematyczną moc swoim uczniom.
Migra Sp. z o.o. - Krzysztof Fortuna
MIGRA 1Kompendium wykorzystania szkolnej drukarki 3D, wstęp do skanowania i inne ciekawostki
Na warsztacie usystematyzujemy informacje dotyczące przygotowania modelu do druku: podstawową wiedzę, kolejne czynności, praktyczne tajniki drukowania 3D (np. stosowanie podpór, zapychanie się dyszy). Uczestnicy warsztatów wykonają praktyczne ćwiczenia: - tworzenia litofanów, - jak wydrukować na drukarce 3D grafikę 2D wykonaną w programie Paint, - przygotują model z możliwością teksturowania Będzie można skonsultować się w temacie skanowania 3D i przetestować dostępny dla warsztatach skaner.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska
MIGRA 2Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – dwuwymiarowej 2D (Inkscape) i trójwymiarowej 3D (Tinkercad)
Uczestnicy warsztatów wykonają projekty graficzne w dwóch programach graficznych (Inkscape i Tinkercad), poznając niezbędne do ich wykonania możliwości tych programów na przykładzie ćwiczeń z wybranych podręczników Grażyny Koby, w tym nowych wydań. Na koniec pokażemy też, jak można zaimportować plik utworzony w programie Inkscape do Tinkercada, przekształcając w ten sposób model 2D w 3D, aby np. przygotować go do wydruku na drukarce 3D. Aby usprawnić przeprowadzanie zajęć, prosimy osoby, która zapiszą się na te warsztaty, o wcześniejsze założenie darmowego konta (jeśli nie mają Państwo założonego). Własne konto umożliwi Państwu dostęp do wykonanych prac również po zajęciach. Tinkercad (konto nauczyciela): https://www.tinkercad.com Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska
MIGRA 3Co ma żółw wspólnego z wężem, czyli jak zachęcić uczniów do programowania w Pythonie?
Na warsztacie pokażemy, jak można rozbudzić zainteresowanie uczniów programowaniem w języku tekstowym, zaczynając od kreatywnych ćwiczeń tworzących grafikę z wykorzystaniem grafiki żółwia w języku Python. Uczestnicy warsztatów sprawdzą praktycznie na wybranych ćwiczeniach z podręczników Grażyny Koby, jak można płynnie przejść do zaprogramowania algorytmu iteracyjnego po wcześniejszym poznaniu wybranych instrukcji (w tym iteracyjnej) i stosowaniu funkcji (również z parametrami) podczas programowania grafiki. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
NOWA ERA SP. Z.O.O. - Przemysław Szydzik, Janusz S. Wierzbicki
NOWA ERA 1Jak wykorzystać AI na lekcjach informatyki z podręcznikami Informatyka na czasie?
W czasie warsztatu pokażemy przykłady użycia systemów sztucznej inteligencji na lekcji informatyki, które pozwolą zwiększyć indywidualizację nauczania oraz pomogą zwiększyć motywację uczniów. Zaprezentujemy również najnowszą wersję nagrodzonego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne podręcznika Informatyka na czasie.
NOWA ERA SP. Z.O.O. - Janusz S. Wierzbicki
NOWA ERA 2NEON na lekcjach informatyki
Nuży Cię prowadzenie kolejnej lekcji na ten sam temat? Walczysz o uwagę uczniów na zajęciach? Twoi uczniowie mają zróżnicowane umiejętności informatyczne i zastanawiasz się jak objąć uwagą ich wszystkich? Przyjdź na warsztat i sprawdź, jak działa NEON i jak go wykorzystać, aby prowadzić lekcje angażujące uczniów w łatwiejszy sposób.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Anna Grzybowska
OEIiZK 1OEIiZK1 Długopisy 3D na przedmiotach przyrodniczych
Podczas warsztatu podzielimy się pomysłami na praktyczne i kreatywne wykorzystanie długopisów 3D w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Pokażemy, jak obsługiwać te narzędzia oraz przekażemy techniczne wskazówki, które ułatwią ich stosowanie. Omówimy również, jak w ciekawy sposób wzbogacić lekcje, rozwijając wyobraźnię uczniów i ich zainteresowanie tematyką przyrodniczą.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Ewa Kowalska, Małgorzata Witecka
OEIiZK 2OEIiZK2 Pomiary wspomagane komputerowo na przedmiotach przyrodniczych
Doświadczenia, to najciekawsza forma poznawania nauk przyrodniczych. Podczas warsztatów poznamy technikę pomiarów przyrodniczych z wykorzystaniem interfejsów pomiarowych z zestawem czujników i dedykowanym oprogramowaniem. Wykonamy proste doświadczenia z czujnikami temperatury, światła, dźwięku, ruchu. Przeprowadzimy komputerową analizę i dyskusję otrzymanych wyników pomiarów. Zapraszamy nauczycieli wszystkich przedmiotów przyrodniczych oraz wszystkich zainteresowanych pomiarami cyfrowymi.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Ewa Kowalska, Renata Sidoruk-Sołoducha
OEIiZK 3OEIiZK3 Porozmawiajmy o dobrostanie nie tylko cyfrowym
Dobrostan to kluczowy temat zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. W trakcie szkolenia omówimy koncepcję dobrostanu, w tym jego cyfrowy aspekt. Skoncentrujemy się na naszych nawykach oraz na świadomym zarządzaniu czasem. Dowiemy się, jak osiągnąć równowagę między korzystaniem z technologii a dbaniem o zdrowie psychiczne i fizyczne. Podkreślimy również znaczenie monitorowania czasu spędzanego online, co może pomóc w zrozumieniu, czy potrzebujemy wprowadzić zmiany w naszym życiu.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dariusz Brzuska
OEIiZK 4OEIiZK4 Licencje Creative Commons - jak to ugryźć
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się, na czym polegają licencje Creative Commons. Przećwiczą udzielanie licencji CC na własne oryginalne utwory oraz na utwory stworzone na podstawie wykorzystanych źródeł. Zapoznają się z dobrymi praktykami podawania informacji o materiałach dostępnych na licencjach CC.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK 5OEIiZK5 Sztuczna inteligencja i mniej znane funkcje znanych narzędzi (nie tylko) od Microsoft w codziennej pracy nauczyciela
Podczas warsztatu pokażemy i opowiemy, jak wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji wbudowane w usługi Microsoft i związane bezpośrednio z przeglądarką Microsoft Edge (choć dostępne także w inny sposób). Skupimy się na możliwościach (i ograniczeniach) oferowanych przez Microsoft Copilot, a także zwrócimy uwagę na mało znane możliwości znanych aplikacji (np. OneNote, Sway, czy Designer) w wersji online czy Microsoft Lens (dostępny dla urządzeń mobilnych). Zwrócimy uwagę, jak SI może pomóc osobom z wadami wzroku. Automatyczne tłumaczenie tekstu na żywo, tranksrypcja nagrań audio-wideo, wygenerowane ilustracje i skomponowane z pomocą SI slajdy, muzyka czy piosenki oraz treści do publikacji w internecie, nie będą już jawiły się jako czarna magia.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK 6OEIiZK6 Microsoft 365 i sztuczna inteligencja (nie tylko od Microsoft) w rękach dyrektora szkoły
Podczas warsztatów pokażemy w jaki sposób możemy wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji w pracy dyrektora szkoły by ułatwić i przyspieszyć wykonanie zadań stojących przed dyrektorem placówki.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Jarosław Biszczuk
OEIiZK 7OEIiZK7 Płytki micro:bit na lekcjach informatyki
Na warsztatach poznamy programowanie płytki micro:bit w środowiskach online wspomagających pracę w klasie. Użyjemy języka bloczkowego w classroom.microbit.org oraz języka python. Zaimplementujemy algorytm obliczania średniej wartości danych odczytanych z czujnika.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIiZK 8OEIiZK8 Inspiracje humanistyczne z AI i VR - WARSZTAT ODWOŁANY
Warsztat odwołany z przyczyn niezależnych od organizatorów konferencji.
Na zajęciach poznamy przykłady zasobów i narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję przydatne do rozwijania kreatywności i krytycznego myślenia, a także przygotowywania treści i zadań edukacyjnych. Przeanalizujemy ich przydatność dydaktyczną. Zaprezentujemy także przykłady pomocy dydaktycznych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość przydatne do rozwijania zainteresowań uczniów, przygotowujące do zajęć w terenie, poruszające problemy społeczne. Przedyskutujemy etyczne aspektów funkcjonowania nowych technologii.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak
OEIiZK 9OEIiZK9 Mechanika modeli w Tinkercadzie
Podczas warsztatów zapoznamy się z nowościami dostępnymi w środowisku do modelowania 3D – Autodesk Tinkercad. Wykonamy projekty uwzględniające siłę grawitacji oraz pozwalające określić prędkość i moment obrotowy poszczególnych elementów – pozwoli to na tworzenie ruchomych, automatycznych i samonapędzających się mechanizmów.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIiZK 10OEIiZK10 CapCut w rękach nauczyciela - nagraj i zmontuj film
Na warsztacie uczestnicy dowiedzą się jak nagrywać film, shorts, reels przy wsparciu narzędzi AI i aplikacji CapCut. Podczas warsztatów uczestnicy nagrają i zmontują krótki film. W praktyczny sposób dowiedzą się co to shorts, reels oraz poznają specyfikę nowoczesnych standardów filmowych. Na warsztat zapraszam wszystkich zainteresowanych, nauczycieli kązdego przedmiotu i dowolnego poziomu edukacyjnego!
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIiZK 11OEIiZK11 Nagraj i zmontuj swój instruktaż, film z wykorzystaniem narzędzi AI
Na warsztacie uczestnicy poznają narzędzia w systemie Windows do tworzenia Screencast'ów i montowania filmów. Będą tworzyć własne instruktaże, montować je oraz dodawać napisy/transkrypcje do filmów. Zostanie wykorzystany potencjał narzędzi dostepnych w systemie Windows do tworzenai i montowania materiałów filmowych. Na warsztat zapraszam wszystkich zainteresowanych, nauczycieli każdego przedmiotu i dowolnego poziomu edukacyjnego.
Plagiat.pl Sp. z o. o. - Adam Jurkiewicz
PLAGIATCzy nauczyciel jest bezbronny wobec uczniów i wszędobylskich chatów....
Nauczyciel zadaje pracę (wypracowanie, krótki esej, opis...) - a uczeń pisze prompt (albo wręcz CTRL+C i CTRL+V zadanie nauczyciela) i w ciągu minuty ma zadanie domowe odrobione, zresztą nawet nie ma pewności, czy dobrze (ale w końcu skoro ChatGPT napisał, że Klaus Mitffoch to wysokiej klasy niemiecki specjalista od teorii strun we wszechświecie, to musi tak być).... Więc na warsztacie będę chciał pokazać Wam, jak można się bronić przed AI i wymusić na uczniu samodzielną pracę. Temat przewodni: "Napisz krótki tekst (ok. 10-15 zdań) na temat wkładu profesora Klausa Mitffocha z Uniwersystetu w Bremie w latach 1920 - 1935 w teorię strun w dziedzinie fizyki." Proszę, aby osoby, które chcą wziąć udział w Warsztacie, przygotowały sobie samodzielnie taką odpowiedź. Na warsztacie wygenerujemy odpowiedzi AI i porównamy je... oraz - tu niespodzianka.
P.U.H. PROKSER DARIUSZ MICHALSKI - Dariusz Michalski
PROKSERTIK w edukacji, wsparcie także dla młodszych oraz uczniów SPE
Nowe spojrzenie na monitor interaktywny. Może zrobić krok dalej i wykorzystując stół interaktywny pokazać jak można bawić się i uczyć jednocześnie.
Shape Robotics / Aktin - Viktor Bohdanov, Piotr Mrokwa
ROBOT 1Warsztat robotyczny Fable Shape Robotics
Warsztaty obejmą podstawy robotyki z Fable Robot (Shape Robotics)
Shape Robotics / Aktin - Viktor Bohdanov, Piotr Mrokwa
ROBOT 2Warsztat Class VR (okulary i środowisko VR)
Warsztaty obejmą podstawy korzystania z okularów VR za pomocą platformy Class VR
Samsung - Iwona Brzózka-Złotnicka
SAMSUNGBezpieczeństwo online i higiena cyfrowa w szkole. Jak edukować i chronić najmłodszych?
Warsztaty skierowane są do nauczycieli i nauczycielek, którzy i które chcą efektywnie edukować dzieci od najmłodszych lat w zakresie świadomego korzystania z Internetu i technologii. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się o najnowszych zagrożeniach online, zasadach higieny cyfrowej oraz narzędziach wspierających ochronę najmłodszych. Warsztaty przedstawią praktyczne metody pracy z najmłodszymi, aby rozwijać u nich odpowiedzialne nawyki cyfrowe. Zajęcia będą bazowały na doświadczeniach z programu Stacja Galaxy i będą zaproszeniem do aplikowania do jego II edycji. Nie zabraknie interakcji, życiowych przykładów i ćwiczeń do wykorzystania w codziennej pracy w szkole.
Z.S Sienkiwicz - Jacek Kawałek
VRTworzenie materiałów AR i VR dla różnych przedmiotów w tym zawodowych w ramach współpracy międzynarodowej.
Zaprezentuję jak przy pomocy programu BLENDER można stworzyć swoje własne modele i animację dla okularów 3D np. Class VR.
WACOM - Mariusz Utkowski
WACOMKorekcja zdjęć i modelowanie 3D

Zapraszamy na wyjątkowe warsztaty, podczas których nauczysz się zaawansowanych metod korekcji zdjęć w grafice rastrowej oraz zamodelujesz swój własny, unikalny brelok do kluczy w grafice 3D wykorzystując w pełni zalet tabletu graficznego WACOM.

Część 1: Korekcja zdjęć w grafice rastrowej Poznasz narzędzia i techniki do poprawy jakości zdjęć, takie jak retusz, korekcja kolorów, usuwanie niedoskonałości i wiele innych. Praktyczne ćwiczenia pozwolą Ci na bieżąco stosować zdobytą wiedzę, aby uzyskać profesjonalne efekty. Wykorzystanie tabletu graficznego WACOM umożliwi precyzyjną i intuicyjną pracę nad zdjęciami.

Część 2: Modelowanie 3D Wprowadzenie do podstaw modelowania 3D, z naciskiem na tworzenie prostych, ale efektownych projektów. Stworzysz własny brelok do kluczy, ucząc się przy tym podstawowych technik modelowania. Tablet graficzny WACOM ułatwi dokładne i kreatywne projektowanie w środowisku 3D.

Warsztaty są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i osób z pewnym doświadczeniem w grafice komputerowej. Dołącz do nas i rozwijaj swoje umiejętności w inspirującej atmosferze!

Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Adrian Gogacz
ZSTGitHub w edukacji – narzędzie dla nowoczesnego nauczyciela
Jeśli chcesz wprowadzić do swoich zajęć nowoczesne technologie, które nie tylko zaangażują uczniów, ale także przygotują ich do wyzwań cyfrowej przyszłości, a jednocześnie podkreślisz swój innowacyjny styl nauczania – ten warsztat to strzał w dziesiątkę! Zdobądź narzędzia, które zrewolucjonizują Twoje lekcje i wzmocnią pozycję jako nowoczesnego i kreatywnego edukatora.

Podczas warsztatu dowiesz się, jak:
  • Tworzyć nowoczesne, interaktywne lekcje i zadania przy pomocy GitHub / GitHub Classrooms,
  • Budować portfolio nauczyciela, które podkreśli Twoją innowacyjność,
  • Wspierać uczniów w rozwijaniu ich cyfrowego portfolio – kluczowego elementu przyszłych sukcesów zawodowych,
  • W prosty, ale też wartościowy sposób dawać feedback uczniowi.
Skip to content