ul. Limanowskiego 26/30, 26-600 Radom

Warsztaty

Harmonogram warsztatów

CBSG Polska - Paweł Pławiak
CBSGOneDrive - tips & tricks
OneDrive jako integralna część Office 365 stanowi sprawdzone rozwiązanie do przechowywania i wymiany plików. Proste udostępnianie dla całej klasy? Zaawansowane funkcje precyzujące zasady dostępu dla określonych odbiorców? Synchronizacja plików z komputerem i telefonem aby mieć zawsze dane pod ręką? A może automatyczne zapisywanie załączników od uczniów do określonych folderów? Zapraszam na warsztaty pełne wskazówek i sztuczek, gdzie tematem przewodnim będzie OneDrive. Do zobaczenia!
Eduexpert sp. z o.o. - Ewa Witkowska
EDUEXPERTTIK w edukacji wczesnoszkolnej
"Matematyczni podróżnicy" - warsztat dla edukacji wczesnoszkolnej. Pokazuje możliwości wykorzystania TIK w edukacji wczesnoszkolnej na podstawie programu "Matematyka bez reszty" oraz "Metoda Projektu".
Portal multimediawszkole.pl - Wojciech Jałmużna
EINSTEIN 1Eksperymenty z Einsteinem™ - cyfrowe laboratoria szkolne.
Inspirujące warsztaty z przedmiotów ścisłych z wykorzystaniem nowoczesnego przenośnego laboratorium einstein zamienią lekcję we wciągająca przygodę. Warsztaty łączą rozbudzające ciekawość eksperymenty z ćwiczeniami multimedialnymi na tablecie.
Learnetic S.A. - Lech Wikaryjczyk
LEARNETIC 1Czy trudne tematy mogą być łatwiejsze dzięki nowym technologiom? Godzina wychowawcza na nowo.
Warsztat kierowany do nauczycieli dzieci i młodzieży z etapu klas 6-8 i szkół ponadpodstawowych. Prowadzący spróbują pokazać jak nowe technologie mogą pomóc rozmawiać na trudne tematy. Całość oparta na metodzie odwróconej klasy i BYOD
Learnetic S.A. - Jacek Świątek
LEARNETIC 2Nauczanie hybrydowe – pomysł na lekcję (biologii) z mobilnymi pracowniami przyrodniczymi.
Warsztat kierowany do nauczycieli przedmiotów ścisłych na etapie szkoły podstawowej. Spośród mnogiej ilości dostępnych metod nauczania, trudnym zadaniem jest wybrać tę najlepszą, która zdoła sprostać oczekiwaniom i percepcji współczesnego ucznia, a przy tym będzie efektywna i łatwa w użyciu przez nauczyciela. W trakcie tego warsztatu uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć i wypróbować model nauczania hybrydowego – łączącego w sobie metody tradycyjne i nowoczesne – a także praktycznie poznać metodę odwróconej klasy. Szczególnym aspektem warsztatu będzie też skupienie uwagi na praktycznej stronie nauczania pozwalającej uczniowi być nie tylko biernym obserwatorem, ale też prawdziwie aktywnie uczestniczyć w lekcji.
Librus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. - Grzegorz Wójcik
LIBRUS 1Nowe możliwości systemu LIBRUS Synergia
Seminarium będzie okazją do poznania najciekawszych zmian wprowadzanych w rozwiązaniu LIBRUS Synergia. Podczas spotkania zaprezentujemy ich możliwości oraz sposób działania. Uczestnicy seminarium, którzy do tej pory nie pracowali z wykorzystaniem systemów Librus, poznają filozofię jaką firma kieruje się, tworząc rozwiązania wspierające szkoły. Ci, którzy pracują z nimi na co dzień przekonają się, jak wiele jest jeszcze do odkrycia.
Librus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. - Grzegorz Wójcik
LIBRUS 2Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jak stworzyć unikalną stronę WWW
W dobie społeczeństwa informacyjnego i ogólnodostępnej technologii trudno wyobrazić sobie szkołę, która nie posiada strony internetowej. Długo przed wdrożeniem dzienników elektronicznych były to podstawowe narzędzia wymiany informacji i tworzenia nowoczesnego wizerunku szkoły. Ich rola z biegiem czasu nie maleje, ponieważ stanowią źródło informacji ze szkoły, a także prezentują placówkę przed kandydatami i ich rodzicami. Na warsztacie uczestnicy dowiedzą się, jak w prosty sposób tworzyć zaawansowane, responsywne strony internetowe, dostosowane do obecnych przepisów. Generator WWW jest dla wszystkich, którzy chcą stworzyć wyjątkową stronę internetową placówki w sposób nie wymagający wiedzy informatycznej.
Librus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. - Grzegorz Wójcik
LIBRUS 3Koncert życzeń w komputerze, czyli jak usprawnić swoją pracę z Planem lekcji Librus
Tworzenie planu lekcji nie jest łatwym zadaniem. Spełnienie próśb nauczycieli, brakujące sale, podział na grupy, zmianowość – to tylko niektóre wyzwania, z którymi musi zmierzyć się planista. Można układać plan lekcji metodą prób i błędów, wykorzystując ołówek i gumkę albo kołeczki. Tylko po co tracić czas? Ogromny wysiłek analityczny niezbędny przy tworzeniu planu może wykonać za nas odpowiedni program. Plan lekcji Librus usprawnia pracę, ale daje nam ostatnie słowo: określamy akceptowalne warunki, które plan musi spełniać i podejmujemy decyzje o priorytetach w sytuacjach, w których się one wykluczają. Podczas warsztatu uczestnicy poznają program, który z powodzeniem sprawdza się w ponad 150 tys. szkół na całym świecie!
On-line Education - Lucyna Pyzik
LINUXLinux w kształceniu zawodowym - kwalifikacja EE08
Jak kształcić administratorów systemów linuksowych w ramach kwalifikacji EE08 dając równocześnie możliwość uzyskania certyfikatów międzynarodowych. Na warsztatach zostaną przedstawione nowe metody szkolenia z wykorzystaniem platform e-learnigowych oraz maszyn dockerowych. Zapoznamy uczestników warsztatów z nowymi możliwościami "Zintegrowanego Systemu Zdalnego Nauczania". Przedstawimy nowe narzędzia do uruchamiania systemów linuksowych w procesie kształcenia administratorów.
Grupa MAC - Maria Zdziech
MACWykorzystanie innowacyjnych metod nauczania z użyciem interaktywnego oprogramowania Mozabook (modele 3D).
1. Efektywne prowadzenie zajęć lekcyjnych 2. Prezentacje, plany lekcji, arkusze pracy, ćwiczenia, testy – możliwości oprogramowania 3. Modele 3D na lekcjach przedmiotowych 4. Wykorzystanie gier i narzędzi edukacyjnych w praktyce szkolnej
Mentor Systemy Audiowizualne - Sylwester Zasoński
MENTOR 1Robot i podłoga to fajna załoga, czyli o nowych pomysłach na kodowanie i programowanie
Poznaj możliwości podłogi interaktywnej Smartfloor i robota Codey Rocky
Mentor Systemy Audiowizualne - Karolina Antkowiak
MENTOR 2Fizyka Pani Informatyk.
Przenośne laboratorium Mobilab i zastosowanie czujnikow Vernier na lekcji fizyki, biologii, i chemii.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 1Podstawy programowanie w języku C++
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać podstawy programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach klasie szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. W tym roku zaplanowałam dwa warsztaty z języka C++. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku C++” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku. Rozpoczniemy od tworzenia prostych programów, aby poznać środowisko programistyczne języka C++. Zastosujemy instrukcje wejścia/wyjścia, zmienne, wyrażenia arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkowe i iteracyjne. Drugi warsztat pt. „Funkcje i tablice w języku C++” przeznaczony jest dla osób, które poznały te zagadnienia. Zapraszam zatem również na drugą część (zachęcam do zapisania się na obydwa warsztaty).
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 2Funkcje i tablice w języku C++
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać trudniejsze dla uczniów zagadnienia z programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. W tym roku zaplanowałam dwa warsztaty z języka C++. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku C++” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku, a drugi pt. „Funkcje i tablice w języku C++” – dla osób znających podstawowe zagadnienia. Na warsztacie wyjaśnimy stosowanie funkcji bez parametrów i z parametrami (na przykładzie wybranych algorytmów), wyjaśnimy pojęcie zmiennej indeksowanej, pokażemy stosowanie tablic do wprowadzania i wyprowadzania danych oraz do zapisywania wybranych algorytmów.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 3Podstawy programowanie w języku Python
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać podstawy programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach klasie szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. W tym roku zaplanowałam dwa warsztaty z języka Python. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku Python” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku. Rozpoczniemy od tworzenia prostych programów, aby poznać środowisko programistyczne Pythona (IDLE). Zastosujemy instrukcje wejścia/wyjścia, zmienne, wyrażenia arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkowe i iteracyjne. Drugi warsztat pt. „Funkcje i listy w języku Python” przeznaczony jest dla osób, które poznały te zagadnienia. Zapraszam zatem również na drugą część (zachęcam do zapisania się na obydwa warsztaty).
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 4Funkcje i listy w języku Python
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać trudniejsze dla uczniów zagadnienia z programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. W tym roku zaplanowałam dwa warsztaty z języka Python. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku Python” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku, a drugi pt. „Funkcje i listy w języku Python” – dla osób znających podstawowe zagadnienia. Na warsztacie wyjaśnimy stosowanie funkcji bez parametrów i z parametrami (na przykładzie wybranych algorytmów), wyjaśnimy pojęcie zmiennej indeksowanej, pokażemy stosowanie list do wprowadzania i wyprowadzania danych oraz do zapisywania wybranych algorytmów.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
MIGRA 5Baltie – alternatywa dla programu Scratch
Jeśli chcesz pokazać uczniom programowanie w innym, niż Scratch, darmowym środowisku programowania, zapraszam na warsztat z programowania w Baltiem. Pokażę, jak można podtrzymywać zainteresowanie uczniów programowaniem, zwłaszcza tych trochę znużonych Scratchem. Wykonując ćwiczenia, zobaczymy, że ciekawe animowane historyjki na kilku scenach można tworzyć również w Baltiem. Warsztat poprowadzę na bazie podręczników do szkoły podstawowej mojego autorstwa, w których jest wiele niebanalnych pomysłów zadań z programowania w środowisku Baltie.
Nowa Era Sp. z o.o. - Janusz Mazur
NOWA ERA 1Jak działa sztuczna inteligencja? Programujemy sztuczny neuron.
Na warsztatach poznamy zasadę działania sztucznych neuronów, jak i czego można je nauczyć oraz jak to wszystko w prosty sposób zaprogramować.
Nowa Era Sp. z o.o. - Sebastian Wasiołka
NOWA ERA 2Po co nam monitor w szkole? – przykłady zastosowania podczas zajęć z matematyki i etapach edukacyjnych.
Jak zacząć? – pierwsze kroki w pracy z monitorem. Interaktywne lekcje – jak aktywizować uczniów na zajęciach z wykorzystaniem monitora Samsung?
Nowa Era Sp. z o.o. - Paweł Perekietka
NOWA ERA 3Od problemu do programu. Pierwsze kroki w programowaniu algorytmów w Pythonie i C++
Nowa podstawa programowa wprowadza w szkołach ponadpodstawowych do treści nauczania w zakresie różne klasyczne algorytmy komputerowe i powszechną naukę ich programowania. Jak bezpiecznie i skutecznie zrealizować te tematy? Jak pracować z klasami niematematycznymi? Podczas warsztatów przedstawione zostaną pomysły dydaktyczne i ćwiczenia na kilka pierwszych zajęć o algorytmice i programowaniu w środowisku tekstowym. W dyskusji podejmiemy wątek motywowania młodzieży do uczenia się treści, które nie są bliskie ich zainteresowaniom.
Nowa Era Sp. z o.o. - Janusz S. Wierzbicki
NOWA ERA 4Jak zaprojektować bazę danych?
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak często korzysta z baz danych w codziennym życiu, używając np. wyszukiwarki Google albo wyspecjalizowanych wyszukiwarek biletów lotniczych czy wizyt lekarskich. Bazą danych jest także spis kontaktów w naszym smartfonie lub wiadomości w programie pocztowym. Istnieje wiele aplikacji bazodanowych przygotowanych dla określonych typów danych, np. do przechowywania katalogu filmów, przepisów kulinarnych lub rzeczy pożyczonych. Wszyscy zatem mniej lub bardziej świadomie korzystamy z baz danych, nie zawsze wiedząc, jak funkcjonują. W czasie warsztatu pokażę, jak wprowadzić uczniów w tematykę baz danych, aby była dla nich zrozumiała, inspirująca i pouczająca. Zademonstruję praktyczne zastosowanie umiejętności projektowania i modyfikacji baz danych oraz wyjaśnię związane z tym pojęcia. Rozwiązania te znajdą się w drugiej części podręcznika z serii Informatyka na czasie dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
NUADU - Jakub Tomaszewski
NUADUO technologii wyzwalającej edukację w praktyce
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIIZK 1Nagraj warsztat, eksperyment - tabletem, telefonem
Na warsztatach uczestnicy zmierzą się z konkretnym zadaniem: nagraniem warsztatu i stworzeniem z nagrania filmu instruktażowego. Dowiedzą się o podstawach teoretycznych niezbędnych do nagrania takiego materiału jak i sprzęcie, który jest konieczny do stworzenia tego rodzaju materiału wideo. Na zajęciach będzie również poruszony temat oprogramowania, za pomocą, którego można zmontować nagrany materiał, jak i będzie przeprowadzony pokaz jak montować materiał w konkretnej aplikacji. W trakcie wykonywania ćwiczeń nauczyciele będą mieli szansę doświadczyć jak pracują przed kamerą, jak wygląda zbudowany przez nich kadr oraz jak brzmi ich głos.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak
OEIIZK 2Szybka prezentacja treści – Office Lens i Sway.
Warsztat przeznaczony dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą aby wartościowe efekty ich pracy oraz ich uczniów były dostępne dla innych, a nie lądowały na dnie szafy.Podczas warsztatu zaprezentuję jak w łatwy i szybki sposób edytować i publikować w chmurze ciekawe treści (Nawet takie, do których mamy dostęp tylko w formie papierowej).
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Justyna Kamińska, Renata Sidoruk-Sołoducha
OEIIZK 3Z tabletem w wirtualny świat przyrody
Tablet, czyli mały piórnik XXI wieku, zamiast tradycyjnych kredek i długopisów wypełniony aplikacjami i technologią. Mały, mobilny, przyjazny w obsłudze może w ciekawy sposób uatrakcyjnić różnego rodzaju zajęcia edukacyjne. Darmowe aplikacje pomogą młodemu, cyfrowemu człowiekowi w zrozumieniu trudnych zagadnień. Podczas warsztatów entuzjaści wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu znajdą pomysły zastosowania tabletu podczas swoich lekcji. Zabawa z VR w postaci merge cube czy quizu plickers to tylko niewielka próbka godna polecenia. Zapraszamy!
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Anna Grzybowska, Małgorzata Witecka
OEIIZK 4Na tropach antropopresji z TIK
Antropopresja to ogół działań planowanych i przypadkowych mających wpływ na środowisko. Dzięki technologii możemy obserwować formy działalności człowieka, analizować dane związane ze skutkami antropopresji oraz szukać informacji na temat sposobów zapobiegania negatywnym skutkom działań człowieka w środowisku. W czasie warsztatu wykorzystamy narzędzia technologii informacyjno – komunikacyjnej do pokazania wpływu człowieka na środowisko przyrodnicze. Uczestnicy zobaczą jak człowiek wpływa na rzeźbę terenu, stosunki wodne, klimat, jak zmienia lądy, ale również morza i oceany. Do analizy zostaną wykorzystane bezpłatne programy komputerowe, aplikacje na urządzenia mobilne oraz dostępne zasoby Internetu.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Witold Kranas
OEIIZK 5Astronomia z tabletem i komputerem.
Korzystanie z planetariów komputerowych Google Sky, Stellarium. Wykorzystanie AR – statki kosmiczne nad biurkiem.Przeglądanie i omawianie zasobów astronomicznych w Internecie. Przeglądanie i wybieranie projektów z dziedziny astronomii i astronautyki umieszczonych na portalach Zooniverse i SciStarter, dyskutowanie możliwości udziału uczniów w tych projektach.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIIZK 6Eksperymenty z technologią i sztuką
Warsztat adresowany do wszystkich nauczycieli zainteresowanych samodoskonaleniem swojej wiedzy na temat eksperymentów technologicznych realizowanych w oparciu o tematykę sztuki i dziedzictwa kulturowego. Podczas zajęć zaprezentujemy i przetestujemy m.in. wirtualną wystawę zabytków kultury, galerię jednego obrazu, orkiestrę, paletę kolorów generowaną dzięki technologii maszynowego uczenia.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIIZK 7Grywalizacja zajęć wsparta TIK
Warsztat adresowany do wszystkich nauczycieli zainteresowanych kształtowaniem umiejętności społecznych, logicznego myślenia, poszerzeniem perspektywy widzenia zjawisk i postrzegania procesów nie zawsze w typowo szkolnym stylu. Przy wsparciu technologii i zastosowaniu zasad grywalizacji rozwiążemy 30 zagadek pod hasłem: Nosimy kulturę.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Jarosław Biszczuk
OEIIZK 8Kodujemy elementy 3D
Zapoznamy się z możliwościami jakie oferuje platforma tinkercad.com a szczególnie moduł Codebloks. Zaprojektujemy przy pomocy bloczków podobnych do Scratch stworzyć model 3D elementu i na co zwrócić uwagę, by z powodzeniem wydrukować go na drukarce 3d.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Jarosław Biszczuk
OEIIZK 9Arduino i Python.
Z poziomu języka Python będziemy komunikować się z popularną płytką edukacyjną Arduino UNO. Wykorzystując pakiet pymata-aio odczytamy dane z czujników i innych elementów podłączonych do Arduino UNO.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Małgorzata Rostkowska
OEIIZK 10Quizy w edukacji
Podczas warsztatów słuchacze dokonają przeglądu najważniejszych narzędzi do przeprowadzenia quizu z uczniami w szkole pod kątem ich przydatności dydaktycznej. Sami zagrają w łatwe quizy i przekonają się, które i w jakim celu będą mogli wykorzystać podczas swoich lekcji. Będą zachęcani, aby w wielu sytuacjach dydaktycznych wykorzystać quiz zrobiony w Quizizz'ie.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Agnieszka Samulska
OEIIZK 11Potyczki z Pythonem
Język programowania Python jest wymieniany jako jeden z kilku najbardziej pożądanych na rynku pracy. Jest językiem łatwym do opanowania, cechującym się prostotą i dbałością o czytelność kodu, w którym wcięcia grają kluczową rolę. Doskonale nadaje się do nauki programowania. Coraz częściej jest wybierany jako pierwszy język tekstowy do nauki algorytmiki. Na warsztatach dowiemy się jak wykorzystać ten język na lekcjach informatyki. Warsztat przeznaczony jest dla nauczyclie klas 7-8 SP i szkół ponadpodstawowych.
PROGRA Sp. z o.o. - Renata Dankowska
PROGRACo wykorzystać w prowadzeniu doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych
Zapoznanie z pomocami pomagającymi poprowadzić doradztwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych. Praca z programami komputerowymi, wypróbowanie testów do diagnozy, programu do tworzenia Indywidualnego Planu Działania.
ABIX Edukacja - Adam Jurkiewicz
PYTHON 1Python w Liceum - czy w ogóle warto się nad tym zastanawiać.
Prezentacja możliwości wykorzystania Pythona w liceum NIE TYLKO na lekcjach informatyki. Szybki kurs modułu matplotlib i możliwościa modelowania ruchów Browna metodą Monte Carlo.
ABIX Edukacja - Adam Jurkiewicz
PYTHON 2Python w mechatronice z wykorzystaniem PyTechBrain
Możliwości wykorzystania platformy PyTechBrain do programowania IoT oraz inteligentnego czujnika natężenia oświetlenia i generowania wykresu on-line.
Stowarzyszenie SAPERE AUDE - Z.S. im. H. Sienkiewicza w Kołobrzegu/P.U.H. Prokser - Jacek Kawałek, Dariusz Michalski
SAPERE AUDEPraktyczne tworzenie modeli 3D do animacji, gier i druku 3D, na podstawie projektu KOŁOBRZEG 3D.
W projekcie KOŁOBRZEG 3D do modelowania obiektów 3D wykorzystujemy program BLENDER, do tworzenia tekstur program GIMP, do druku 3D drukarki ZMORPH i DAVINCI a stworzone modele przenosimy do UNITY. Na warsztatach zaprezentuję jak wykorzystujemy te narzędzia, które pozwoliły nam już zrealizować pięć dużych projektów.
TP-Link Polska - Michał Kosiciarz
TPLINK 1Bezpieczna sieć bezprzewodowa.
Wprowadzenie do stworzenia wielu sieci bezprzewodowych powiązanych z VLAN wraz z wykorzystaniem strony powitalnej dla nauczycieli i uczniów.
TP-Link Polska - Michał Kosiciarz
TPLINK 2Przełączniki zarządzalne - wykorzystanie w szkolnej sieci jak i w dydaktyce.
Warsztaty poruszą zagadnienia związane z konfiguracją przełączników do zastosowania m.in. w sieci komputerowej, a także pomocne przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych. Izolacja portów czy tworzenie VLAN-ów to absolutne podstawy obecnej bezpiecznej sieci.
WACOM - Artur Hejna
WACOMNiezwykłe przypadki Profesora Stożka - Warsztaty tworzenia komiksu cyfrowego.
Uczestnicy warsztatu poznają możliwości techniczne tabletów Wacom i różnorodnego oprogramowania wykorzystujac je do stworzenia własnego, krótkiego paska komiksowego. Przychodząc poznasz podstawy języka komiksu, jego zasady oraz sposoby ich łamania w celu stworzenia krótkich, edukacyjnych komiksów, zawierających elementy visual story tellingu (wizualnego opowiadania historii), sketchnotingu (myślenia wizualnego poprzez notatki szkicowe) i przede wszystkim komiksu. Przekonasz się, że można je wykorzystać na dowolnym przedmiocie. Poznasz także oprogramowanie pomocne w tego typu pracy, od photoshopa, kritę, na clip paint .
WACOM/Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu - Dorota Ługowska
WACOM/PSP 15Graficzny tablet Wacom i jego zastosowanie w programie Scratch.
Scratcha wszyscy znamy. Z nim nauka kodowania staje się łatwiejsza już dla najmłodszych. Ale czy scenę lub duszka tworzyć myszką jest tak łatwo? Czy myszka jest nam aż tak potrzebna? Otóż nie. Podczas warsztatu przekonamy się jak tablet Wacom ułatwi i uatrakcyjni pracę nauczyciela i ucznia podczas korzystania z aplikacji Scratch. Warsztat przeznaczony dla nauczycieli szkół podstawowych oraz wszystkich, którzy widzą ciekawe zastosowanie tabletu graficznego na swoich lekcjach.
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Katarzyna Page
ZSTEdukacja dla przyszłości
Seminarium inspiruje do przemyśleń dotyczących zagadnień, które szczególnie w ostatnich latach pojawiają się w wielu dyskusjach na temat relacji w edukacji, szkoły i zawodów przyszłości, inteligencji emocjonalnej oraz stosowania umiejętności społeczno-emocjonalnych.
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Bożena Czapla, Katarzyna Page
ZST/ANGFast Life, Fast English i … Slow Food
Tempo życia narzuca zmiany w metodach edukacyjnych. Warsztaty pomogą nauczycielom w szybkim przygotowaniu krótkich, ale rozwijających różne umiejętności językowe, ćwiczeń. Szybkie, bo krótkie. Łatwe, bo wykorzystujące ogólnodostępne aplikacje i strony internetowe. Przyjemne, bo z kręgu zainteresowań uczniów.
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Łukasz Gierek, Mariusz Utkowski
ZST/ARVR i AR w edukacji
Wirtualna rzeczywistość (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR) to przyszłość nowoczesnej edukacji. Sprawdź jak mogą wyglądać nowoczesne lekcje z wykorzystaniem tych dwóch środowisk.
Microsoft/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Marek Skrok
ZST/MICROSOFT 1Microsoft Visual Studio Code
Microsoft Visual Studio Code to zaawansowany, lekki edytor kodu służący do programowania aplikacji (również w chmurze). Obsługuje prawie wszystkie główne języki programowania. Obsługa internetowych języków, takich jak JavaScript, CSS i HTML, jest oferowana jako wbudowana w programie, a zaawansowane rozszerzenia z witryny Visual Studio Marketplace umożliwiają uzupełnienie o dodatkowe opcje. Jak jednak przygotować narzędzie, aby praca z nim był łatwa i przyjemna? Czy intellisense jest przydatne? Zobaczmy wspólnie na zajęciach warsztatowych kilka wybranych możliwości tego wspaniałego narzędzia dostarczanego przez firmę Microsoft.
Microsoft/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Artur Rudnicki
ZST/MICROSOFT 2PowerShell w Office 365 - z konsoli i z GUI - jak go ugryźć
Jak zautomatyzować pracę nad wieloma rzeczami w Office 365. Jak zrobić skrypt, który później można wykorzystać. Jak założyć, usunąć wiele kont, zmienić hasła mając tylko imię, nazwisko i domenę? Czy w konsoli, czy z interfejsu graficznego? To wszystko podczas warsztatu.
Microsoft/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Marcin Czerwonka
ZST/MICROSOFT 3Teams – jak być nowoczesnym i innowacyjnym nauczycielem
Bycie kreatywnym, innowacyjnym i nowoczesnym to cechy obecnego nauczyciela i są dzisiaj bardzo pożądane. Nauczyciel taki nie powinien korzystać z kartek, zeszytów, ksero i teczek a nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, programów takich jak Microsoft Teams. To dzięki takiemu narzędziu jak Teams, jesteśmy 100% nowocześni. Narzędzie dzięki któremu lekcje biologii, chemii, fizyki czy matematyki będą bogatsze, ciekawsze, imponujące i ekscytujące dla ucznia. To dzięki Teams praca nauczyciela jest dla niego przyjemna i lekka. Chcesz wiedzieć jak wygląda taka lekcja? To przyjdź i się przekonaj jak niewiele trzeba by być nowoczesnym.
Microsoft/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Jarosław Orczykowski
ZST/MICROSOFT 4Microsoft Forms czyli tworzymy testy i ankiety
Masz dość sprawdzania papierowych testów i ankiet? Chciałbyś przestać nosić stos papierów do domu? Zmień to! Zapraszamy na warsztaty z wykorzystywania aplikacji Microsoft Forms. Poznaj prosty łatwy i przyjemny sposób sprawdzania i robienia testów i ankiet - będziesz zachwycony!
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Łukasz Gierek, Mariusz Utkowski
ZST/SKYPEMystery skype - otwórz swoją klasę na świat
Rozpocznij swoją przygodę ze programem Skype w klasie. Podróżuj po świecie nie wychodząc z klasy, zaproś do swojej klasy wyjątkowego gościa - spraw aby lekcja historii, informatyki, języka obcego była wyjątkowa i niezapomniana
VISION DISTRIBUTION/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Edyta Zielińska
ZST/VD 1TrueTrue - niewielki robot, wielkie możliwości. Nauka programowania i kodowania bez tajemnic.
Dlaczego właśnie ten robot? Na to pytanie odpowiedzi udzielicie sobie Państwo sami po odbytych zajęciach. To wielkie możliwości, różnorodne metody programowania i kodowania scalone w jednym, tak niewielkim urządzeniu. To kodowanie poprzez kolorowe karty kodowe w postaci wirtualnej za pomocą Smartfonów, iPhonów, iPadów czy tabletów, jak również poprzez karty wykrojone z kartoników, to możliwość programowanie poprzez poruszanie/pochylanie dzięki wbudowanemu trójosiowemu akcelerometrowi i wreszcie wielkie możliwości programowania w Scratch’u, Entry czy Blockly. Zapraszamy.
VISION DISTRIBUTION/Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Tomasz Pakosz
ZST/VD 2Nauczanie przez poznawanie, poznawanie przez uczenie się.
Dlaczego zjawiska zachodzące wokół nas są tajemnicą dla młodego człowieka? Jak wszystko wokół niego/nas funkcjonuje i jak my z tym funkcjonujemy? To wreszcie pojawia się pytanie, jak funkcjonuje wszechświat i my we wszechświecie? Z jakimi prawami mamy do czynienia każdego dnia? „Tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi” Z iloma tego typu pytaniami i problemami boryka się na co dzień młody człowiek? To właśnie te zajęcia mają na celu przybliżyć Państwu, jak w prosty i zrozumiały sposób z wykorzystaniem mobilnego laboratorium można zobrazować, przedstawić i omówić z uczniami wszystkie zachodzące wokół nas prawa oraz zjawiska, z którymi ma do czynienie w życiu codziennym, a jakimi rządzi się wszechświat żeby funkcjonować. Jak szybko i w zrozumiały sposób zobrazować, to co zapisane regułką ma odzwierciedlenie w życiu codziennym przeprowadzając proste doświadczenia laboratoryjne z zakresu przedmiotów przyrodniczych.
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu - Łukasz Gierek, Mariusz Utkowski
ZST/VRVR - immersyjne nauczanie - seminarium ilość miejsc ograniczona
Warsztaty w formie pokazu możliwości zastosowania zestawu VR w Edukacji. Jak może wyglądać nowoczesna lekcja historii, geografii czy biologii z wykorzystaniem samodzielnego zestawu VR vs zestawu VR opartego na telefonie.