| Wojciech Wątor | Narzędziownik nowoczesnego nauczyczyciela. |
| Czy sztuczna inteligencja to szansa czy zagrożenie dla współczesnej edukacji? Podczas wykładu przekonasz się, że AI to narzędzie, które już dziś może fundamentalnie zmienić sposób pracy nauczyciela – jeśli wiemy, jak je mądrze wykorzystać. Dowiesz się, jak w kilka minut przygotować konspekt lekcji dostosowany do potrzeb uczniów, wygenerować spersonalizowane materiały dydaktyczne, czy stworzyć interaktywne quizy angażujące całą klasę. Poznasz możliwości ChatGPT, Copilot i Gemini, ale przede wszystkim zrozumiesz, jak skutecznie komunikować się z AI, by otrzymywać dokładnie takie rezultaty, jakich potrzebujesz. Wykład nie ograniczy się do technicznych możliwości – porozmawiamy szczerze o wyzwaniach: jak weryfikować informacje generowane przez AI, jak dbać o bezpieczeństwo danych uczniów, jak uczyć młodzież krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z tych narzędzi. Omówimy również, jak AI może wspierać indywidualizację nauczania i pomagać w pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych. | |
| Aktin sp. z o.o. - Piotr Mrokwa | „Terminale, AI i angielski – połączenie, które mówi samo za siebie” |
| Zalety wykorzystania pracowni terminalowej oraz jej zastosowanie w nauce języka angielskiego przy pomocy narzędzi AI. | |
| Clevertouch Polska & Eduko - Bartłomiej Jamka | Clevertouch - rozwiązania uszyte na potrzeby edukacji |
| Zarządzanie i obsługa monitorów Clevertouch za pomocą dedykowanego oprogramowania. ‘Gazetka szkolna’ - cyfrowy przekaz informacji dla uczniów i nauczycieli, tworzony w CleverLive bez dodatkowych kosztów i opłat abonamentowych. | |
| Dell Technologies - Konrad Wierzchowski | Edukacja z Dell Technologies |
| Edukacja 3D - Maciej Roth | Edukacja 3D - Technologie 3D, AR/VR i AI. Wirtualne pracownie doświadczalne. |
| Krótka prezentacja zagranicznych firm obecnych na polskim rynku edukacyjnym: zSpace - Kalifornia, USA, Corinth, Sciobot.pl - Czechy, VR-Expert - Holandia | |
| GDP EDU sp. z o.o. - Grzegorz Golański | Wirtualna Gazetka w społeczeństwie obrazkowym |
| Wirtualna Gazetka jako nowoczesny odpowiednik tablicy korkowej w szkołach | |
| Grupa MAC S.A. - Maria Zdziech | Cyfrowy Uczeń |
| Wystąpienie poświęcone jest rządowemu programowi „Cyfrowy Uczeń”, który ma na celu rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów już od najmłodszych lat. Jak dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym metodom nauczania można kształtować kreatywność, krytyczne myślenie i odpowiedzialne korzystanie z cyfrowych narzędzi. Przykłady dobrych praktyk, nowoczesne rozwiązania dla przedszkoli i szkół oraz pomysły na włączanie uczniów w aktywne tworzenie cyfrowej rzeczywistości – od kodowania po pracę projektową z wykorzystaniem AI. To inspiracja dla dyrektorów i nauczycieli, jak przygotować młode pokolenie do wyzwań świata przyszłości. | |
| Microsoft - Ewa Kołodziejczyk | Microsoft dla Edukacji: nowe narzędzia, nowa era z Copilot+ PC i kompetencje przyszłości |
| Prelekcja poświęcona jest najnowszym rozwiązaniom Microsoft, które wspierają transformację cyfrową polskiej szkoły. Uczestnicy poznają aktualne propozycje dla edukacji – od innowacji w oprogramowaniu Microsoft 365 i Windows 11 Pro, po nową kategorię komputerów Copilot+ PC, zaprojektowanych z myślą o sztucznej inteligencji i przyszłości pracy nauczyciela. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane: nowości w oprogramowaniu Microsoft wspierające produktywność, bezpieczeństwo i nauczanie z wykorzystaniem AI, możliwości komputerów Copilot+ PC z wbudowanym procesorem NPU i funkcjami takimi jak Recall, Cocreator czy Live Captions, ścieżki rozwoju i certyfikacji nauczycieli w ramach programów Microsoft, które pomagają budować kompetencje przyszłości i pewność w pracy z technologią. Wystąpienie pokazuje, jak w praktyce połączyć sprzęt, oprogramowanie i rozwój umiejętności, aby tworzyć nowoczesne, bezpieczne i angażujące środowisko edukacyjne. | |
| Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba | Solidne kształcenie informatyczne według podręczników Migry – bazą edukacji cyfrowej uczniów |
| Na wykładzie przedstawię, jak sprawdzone i kompleksowe źródło informacji, jakim jest podręcznik, wpływa na systematyczne zdobywanie kompetencji cyfrowych i rozwijanie kreatywności ucznia. Pokażę na przykładach jak profesjonalnie przygotowane przez wydawnictwo Migra pomoce dydaktyczne wspierają nauczyciela w kontrolowaniu procesu edukacyjnego (m.in. realizację podstawy programowej). Omówię również aktualny stan prawny dotyczący planowanej reformy programowej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. | |
| Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Janusz S. Wierzbicki | Kto, jak i do czego używa dzisiaj sztucznej inteligencji? |
| Jak sposób używania zmieniał się w czasie i jaki ma to wpływ na nauczanie i uczenie się? W czasie wykładu zastanowimy się, jak mądrze przygotować uczniów do uczenia się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – nie po to, by ją bezrefleksyjnie stosowali, ale by potrafili z niej korzystać w sposób wspierający ich rozwój i samodzielność. Porozmawiamy również o ryzykach i ograniczeniach – zarówno z perspektywy prawa (EU AI Act, RODO, prawa autorskie), jak i psychologii uczenia się. Na zakończenie spróbujemy odpowiedzieć na kluczowe pytanie: co jest dziś większym zagrożeniem – używanie AI bez refleksji czy udawanie, że jej nie ma? | |
| Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dorota Janczak | Jak uczyć w świecie AI i TikToka? |
| Wykład dotyczy zmian w sposobie uczenia się uczniów – wywołanych przez technologie, social media, natychmiastową gratyfikację i wszechobecną sztuczną inteligencję. Opowiem o tym, jak te zjawiska wpływają nie tylko na koncentrację, ale też na motywację i samodzielność myślenia. Coraz częściej uczniowie nie próbują rozwiązać problemu, tylko od razu sięgają po gotowe odpowiedzi generowane przez AI. To prowadzi do zjawiska zwanego lenistwem poznawczym – czyli rezygnacji z własnego wysiłku intelektualnego. Pokażę, jak nauczyciel może pomóc uczniom odzyskać sprawczość i angażować się aktywnie – nawet w świecie, który nieustannie ich rozprasza. | |
| Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak | : Scratch na sterydach - moduł 3D, AI i nie tylko! |
| Wprowadzenie w świat 3D i AI bez pisania skomplikowanego kodu jest prostsze, niż można się spodziewać. Na wykładzie zostanie zaprezentowana platforma CreatiCode, która pozwala w łatwy i znany sposób wznieść projekty na wyższy poziom, łącząc intuicyjne bloki z modelowaniem przestrzennym, robotyką, fizyką i możliwościami sztucznej inteligencji. | |
| Sekcja Informatylki Szkolnej przy PTI - Adam Jurkiewicz | Wyzwanie 5 kroków - jak zabezpieczam się w cyfrowym świecie. |
| Dostępny dla każdego (OpenSource) i wszystkich (Linux, macOS, Windows) sposób na zabezpieczenie się w trakcie bycia on-line w komputerze. Nie dotyczy smartfonów. | |
| SunCode - Artur Rudnicki, Maciej Szczepankiewicz | Szkoła + Biznes = Droga do ucznia z LOW CODE |
| TP-Link Polska - Robert Gawroński | Nowoczesna szkoła zaczyna się od sieci – Omada by TP-Link jako fundament cyfrowej edukacji |
| W trakcie naszej prelekcji skupimy się na rozwiązaniu firmy TP-Link - Omada SDN, które umożliwia budowę nowoczesnej i niezawodnej sieci WiFi dla uczniów i kadry nauczycielskiej. Podczas tej sesji poznacie Państwo zalety implementacji tej zaawansowanej technologii w szkolnych środowiskach edukacyjnych. Omada SDN oferuje nie tylko wyjątkowo szybkie połączenia bezprzewodowe, ale także zapewnia kompleksowe zabezpieczenia, gwarantujące ochronę przed zagrożeniami cyfrowymi. Omówimy również, w jaki sposób ta innowacyjna sieć WiFi może wspierać nowoczesne metody nauczania i uczenia się, umożliwiając dostęp do zasobów edukacyjnych online oraz sprawną komunikację między uczniami a nauczycielami. Ponadto, omówimy proces konfiguracji i zarządzania siecią, aby zapewnić uczestnikom prelekcji praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania tego rozwiązania w ich własnych instytucjach edukacyjnych. Wskazówki dotyczące optymalizacji wydajności sieci oraz dostosowania jej do specyficznych potrzeb szkoły będą kluczowymi elementami n | |
| Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu - Jacek Pyżalski | O czym mówimy za mało w sprawie generatywnej sztucznej inteligencji w edukacji? |
| Zespół Ultimate - Karol Adamski, Maria Ocioszyńska | ULTIMATE DREAM - Nie bójmy się MARZYĆ |
