ul. Limanowskiego 26/30, 26-600 Radom

Warsztaty

Agraf - Mateusz Kaczmarek
AGRAF 1Eksperymentuj, koduj, odkrywaj! Nauka, która angażuje
Zobacz, jak zamienić szkolne lekcje w fascynujące doświadczenia. Dowiesz się, jak łatwo wpleść eksperymenty w podstawę programową z biologii, chemii, fizyki czy przyrody – bez skomplikowanego przygotowania i dodatkowego sprzętu. Pokażemy, jak dzięki tym rozwiązaniom rozwijać u uczniów myślenie badawcze, umiejętność wnioskowania i analizowania danych. Podczas warsztatu pokażemy, jak z pomocą mobilnych laboratoriów Labdisc i urządzenia Xploris tworzyć zajęcia, które łączą badania naukowe, kodowanie i sztukę. Przekonasz się, że nauka może być przygodą, w której uczniowie stają się odkrywcami, a nie tylko obserwatorami.
Agraf - Piotr Kaniecki
AGRAF 2AI w klasie – jak nauczyć roboty myśleć na podstawie oprogramowania AlphaAI
Sztuczna inteligencja przestaje być przyszłością – staje się codziennością w edukacji. Podczas warsztatu dowiesz się, jak AI może wspierać naukę przez zabawę oraz kreatywność. Poznasz Tymio AI – inteligentnego robota, który reaguje na polecenia głosowe i wspiera naukę programowania już od najmłodszych lat, oraz Learning Robots, które rozwijają logiczne myślenie, współpracę i kreatywność uczniów. To doskonałe wprowadzenie w świat logicznego myślenia, programowania i sztucznej inteligencji, niezależnie od poziomu zaawansowania technicznego. Zobacz nasz praktyczny warsztat, po którym wrócisz z gotowymi pomysłami na lekcje, które naprawdę angażują.
- Wojciech Wątor
AI1Ocenianie w dobie AI
Ocenianie to jedna z najbardziej czasochłonnych części pracy nauczyciela. Co by było, gdyby AI mogło ci w tym pomóc? Podczas warsztatu odkryjesz, jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania – nie zastępowania – tego ważnego procesu. Czego się nauczysz: Jak szybko tworzyć jasne cele lekcji i kryteria oceniania Jak generować pomocną informację zwrotną dla uczniów Jak lepiej śledzić postępy i diagnozować potrzeby swoich uczniów Jak wspierać uczniów w samoocenie i ocenie wzajemnej Jak dostosowywać zadania do różnych poziomów i potrzeb Poznasz przydatne narzędzia takie jak Quizizz, ChatGPT i inne aplikacje, które można od razu zastosować w klasie. Porozmawiamy też szczerze o tym, na co uważać – aby technologia wspierała myślenie uczniów, a nie je zastępowała. Warsztat jest praktyczny i przyjazny dla osób bez doświadczenia z AI.
- Wojciech Wątor
AI2Tworzenie materiałów dydaktycznych z AI
Odkryj, jak sztuczna inteligencja może stać się Twoim asystentem w przygotowywaniu lekcji. Podczas warsztatu nauczysz się, jak błyskawicznie tworzyć angażujące materiały dydaktyczne: od kompletnych konspektów lekcji, przez interaktywne quizy, aż po unikalne grafiki, piosenki czy zadania.
- Wojciech Wątor
AI3Godzina wychowawcza z AI
Godziny wychowawcze to przestrzeń, w której możemy poruszać tematy ważne dla uczniów, ale często brakuje nam czasu na przygotowanie ciekawych, angażujących scenariuszy. AI może w tym pomóc! Podczas warsztatu odkryjesz: Jak szybko zaplanować godzinę wychowawczą dopasowaną do potrzeb Twojej klasy Jak generować pomysły na aktywności i dyskusje dostosowane do wieku uczniów Jak tworzyć materiały wizualne, quizy i interaktywne prezentacje Jak przygotować scenariusze na trudne tematy: cyberprzemoc, zdrowie psychiczne, relacje rówieśnicze Jak AI może pomóc w diagnozowaniu potrzeb grupy i budowaniu integracji klasowej Praktyczne zastosowania: Nauczysz się używać AI do tworzenia gier integracyjnych, scenariuszy do dyskusji, materiałów na tematy społeczne i emocjonalne.
Moje Bambino - Marcin Pogorzelski
BAMBINOInteligentna Klasa\Classwise – angażujące lekcje bez smartfonów
Classwise to polskie rozwiązanie edukacyjne, które łączy nowoczesną technologię z praktyką dydaktyczną, wspierając szkoły w tworzeniu angażującego środowiska nauki. Podstawą systemu jest dedykowana aplikacja Classwise współpracująca z bezprzewodowymi urządzeniami dla uczniów. Nauczyciele mogą korzystać z obszernej biblioteki gotowych lekcji, tworzyć lub importować własne materiały. Uczniowie natomiast biorą aktywny udział w zajęciach za pomocą classpadów – indywidualnych urządzeń, które umożliwiają im odpowiadanie na pytania, rozwiązywanie quizów, udział w grach edukacyjnych oraz śledzenie własnych postępów w czasie rzeczywistym. Classpady eliminują potrzebę używania smartfonów, są bezpieczne, wolne od rozpraszaczy i pozwalają uczniom skupić się wyłącznie na nauce. Dzięki temu nauczyciel ma pełną kontrolę nad przebiegiem zajęć, a uczniowie pracują w większym skupieniu i zaangażowaniu. System Classwise wyposażono również w moduł Analityka, który wspiera nauczyciela w monitorowaniu postępów uczniów w nauce, pozwalając mu lepiej dopasować tempo prezentowania wiedzy oraz poziom jej trudności. Zaangażowanie dzieci jest znacznie wyższe niż w tradycyjnych metodach, ponieważ każdy uczeń ma aktywną rolę i od razu widzi efekty swojej pracy. Classwise łączy technologię, emocje i elementy zabawy, tworząc lekcje, które na długo pozostają w pamięci.
Zespół Szkół Nr 1 im. H. Sienkiewicza w Kołobrzegu - Jacek Kawałek
EDU VRJAK STWORZYLIŚMY PROJEKT DO NAUKI EWAKUACJI SZKOŁY STOSUJĄC TECHNOLOGIĘ 3D.
Projekt POWER OF AR AND VR, który realizujemy w ramach ERASMUS+ ma na celu pomóc nauczycielom jak wykorzystać technologię 3D na zajęciach. Stworzyliśmy pomad 60 materiałów edukacyjnych, które pomogą realizować nauczycielom zaawansowane projekty używając modelowania, animacji i druku 3D oraz prezentować to wszystko za pomocą VR. Materiały edukacyjne rozpoczynają się od prostych przykładów, a kończą na umieszczaniu własnych modeli i scen interaktywnych w okularach 3D. Zaprezentuję jak do tego doszło a w okularach 3D będzie można zobaczyć modele 3D nieistniejących budowli Kołobrzegu, oraz przemieszczać się po naszej szkole na podstawie 20 stref ewakuacyjnych.
Migra Sp. z o.o. - Krzysztof Fortuna
MIGRA1Sztuczna inteligencja na zajęciach druku 3D oraz inne praktyczne przykłady wykorzystania szkolnej drukarki 3D w procesie edukacji
Czy wiedziałeś, że AI może już generować pełne, praktycznie gotowe obiekty do użycia w naszych projektach? Na zajęciach nauczysz się wykorzystywać sztuczną inteligencję do projektowania modeli 3D, np. wazonu, statuetki czy nagrody w szkolnym konkursie. Wypróbujemy także narzędzie do tworzenia modelu 3D ze zdjęcia. Technologia druku 3D rozwija się bardzo szybko. Drukarki są coraz tańsze, szybsze i bardziej precyzyjne, a przy tym potrafią drukować wieloma kolorami. Już dzisiaj możemy w drukarce korzystać z 4, 8, a nawet 16 kolorów jednocześnie. Bardzo ważnym elementem przygotowania modelu do wydruku jest dobranie odpowiednich podpór i właściwe ustawieniu modelu na powierzchni stołu i właśnie na naszych warsztatach podpowiemy Ci jak powinno to powinieneś to realizować. Uczestnicy warsztatów wykonają praktyczne ćwiczenia w przykładowym programie typu slicer, przygotowując model 3D do druku. Warsztaty poprowadzi ekspert druku 3D i jednocześnie nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem, który prowadzi od 10 lat zajęcia modelowania i drukowania 3D w szkole podstawowej. W czasie warsztatu będzie czas na Q&A dotyczące druku 3D, czyli Wasze problemy – nasze praktyczne porady. Uwaga: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy na stoisko wydawnictwa Migra, gdzie będzie można zobaczyć, jak używać skanera 3D. Będzie można wykonać swoje popiersie czy artystyczną maskę swojej twarzy, a także skonsultować się w temacie skanowania 3D. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska
MIGRA2Od pomysłu do modelu – kreatywne projektowanie wektorowe i trójwymiarowe w Tinkercadzie
Warsztat ma na celu pokazanie, jak prowadzić zajęcia rozwijające u uczniów umiejętność planowania, projektowania, kreatywności oraz rozwijania kompetencji cyfrowych, w tym myślenia przestrzennego. Zaczniemy od zaprojektowania prostego modelu na przykładzie ćwiczeń z wybranych podręczników Grażyny Koby (w tym nowych wydań) tak, aby każdy uczestnik warsztatu poznał lub przypomniał sobie możliwości programu Tinkercad. Na warsztatach pokażemy również możliwości łączenia grafiki wektorowej i modelowania przestrzennego w programie Tinkercad. Uczestnicy utworzą rysunek wektorowy (wg wcześniejszego pomysłu) za pomocą narzędzia Sketch, który będzie podstawą do projektowania modeli 3D. Poznają różnicę pomiędzy projektowaniem swobodnym a precyzyjnym oraz między grafiką wektorową a rastrową. Aby usprawnić przeprowadzanie zajęć, prosimy osoby, która zapiszą się na te warsztaty, o wcześniejsze założenie darmowego konta (jeśli nie mają Państwo założonego). Własne konto umożliwi Państwu dostęp do wykonanych prac również po zajęciach. Tinkercad (konto nauczyciela): https://www.tinkercad.com Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Renata Rudnicka
OEIiZK1OEIiZK1 Smart zdrowie. Jak TIK i AI wspiera nas w dbaniu o ciało i umysł
Podczas warsztatów uczestnicy poznają praktyczne przykłady wykorzystania TIK oraz sztucznej inteligencji w codziennym monitorowaniu i poprawie kondycji organizmu. W trakcie zajęć zaprezentowane zostaną: • aplikacje mobilne wspierające aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie i kontrolę snu, • inteligentne urządzenia: opaski fitness, smartwatche, inteligentne wagi oraz tradycyjne urządzenia do pomiaru tętna i ciśnienia, • narzędzia online i aplikacje AI analizujące skład produktów spożywczych, obliczające kalorie oraz pokazujące, jak zdrowy jest dany produkt, • strony i aplikacje z dietami oraz planami treningowymi, dopasowanymi do indywidualnych potrzeb użytkownika. Uczestnicy dowiedzą się, jak działają czujniki mierzące tętno i poziom aktywności oraz jak technologia może pomóc w utrzymaniu równowagi między ciałem a umysłem. Warsztaty będą miały aktywny charakter – uczestnicy spróbują prostych ćwiczeń z wykorzystaniem skakanek i hula-hop, testując jednocześnie aplikacje i urządzenia mierzące wysiłek oraz parametry zdrowotne. Celem zajęć jest zwiększenie świadomości zdrowotnej i pokazanie, że technologia może być inspirującym narzędziem wspierającym codzienne dbanie o siebie – w sposób mądry, ciekawy i motywujący.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK2OEIiZK2 Zróbmy sobie naszą sztuczną inteligencję
Podczas warsztatu zobaczysz, jak pracować z własnymi dokumentami, zamiast polegać tylko na tym, co wie AI. Pokażemy Ci, jak krok po kroku stworzyć swojego agenta AI i wykorzystać go np. do pisania tekstów prostym językiem. Pokażemy też lokalne narzędzia sztucznej inteligencji do uruchomienia na twoim komputerze. Narzędzia do tworzenia grafiki i rozmów. Z pełną kontrolą nad twoimi danymi. Na koniec przyjrzymy się polskiemu modelowi Bielik. Podyskutujemy o tym, do czego może się przydać.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK3OEIiZK3 AI od Google wspomaga pracę i naukę: NotebookLM, Studio AI, Gemini
Na warsztatach poznasz NotebookLM – twoje własne centrum wiedzy, które ogarnia notatki lepiej niż ty sam! To miejsce, gdzie materiały źródłowe zmieniają się w podcasty, krótkie filmy, mapy myśli czy fiszki do nauki. W Studio AI zobaczysz, jak w kilka chwil stworzyć grafiki, wideo i dialogi audio – bez żmudnej pracy. Przekonasz się też, że sztuczna inteligencja potrafi naprawdę pomóc w codziennej pracy przy komputerze – obserwuje, co robisz, i podpowiada, jak coś zrobić szybciej. Dowiesz się, że Gemini potrafi obejrzeć za ciebie film na YouTube, streścić go i przygotować samouczek albo inne przydatne materiały. Zobaczysz też, jak użyć Gemini do tworzenia całych serii ilustracji z tymi samymi bohaterami oraz krótkich filmów na podstawie opisu i wybranych grafik.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK4OEIiZK4 Snucie (nie tylko) cyfrowych opowieści. Część 1 - filozofia.
Podczas warsztatu dowiesz się, jak nawet z pozornie nudnego tematu stworzyć ciekawą historię. Historię, która porusza emocje i opiera się na prostocie, zaskoczeniu i konkretach. Przekonasz się, jak ważny w narracji jest obraz. Dowiesz się, jak wykorzystać myślenie wizualne, by tworzyć ilustracje, które przyciągają uwagę. Nie rozpraszają odbiorcy. Pomagają mu lepiej zrozumieć historię. Zobaczysz, jak i do czego można używać technologii, prezentując własne opowieści. Poznasz sposoby wykorzystania różnych formatów opowieści: prezentacji, filmu czy komiksu. Odkryjesz ciekawe aplikacje i narzędzia (nie tylko) sztucznej inteligencji, które pomogą ci w jej przedstawieniu.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
OEIiZK5OEIiZK5 Snucie (nie tylko) cyfrowych opowieści. Część 2 - narzędzia (nie tylko) AI.
Podczas warsztatu poznamy narzędzia sztucznej inteligencji, które pomogą nam przygotować opowieść. Pokażemy, jak możesz stworzyć ilustracje, filmy i inne materiały wizualne dla twojej historii. Nauczysz się przygotowywać ilustracje z tymi samymi bohaterami w różnych sytuacjach. Poznasz sposoby, jak stworzyć krótkie filmy z dźwiękiem na podstawie opisu. Zobaczysz, jak opracować dialogi i nagrać je z użyciem głosów sztucznej inteligencji. Dowiesz się, jak przygotować muzykę i piosenki, które mogą być częścią lub tłem opowieści. Zlecimy sztucznej inteligencji także stworzenie prezentacji na wybrany temat. Do gotowych slajdów AI przygotuje nam narrację. Zrobimy też z jej pomocą wideo, podcast i mapę myśli na podstawie zebranych materiałów źródłowych. Przygotujemy testy i podsumowania do materiałów z internetu lub naszych notatek. Wszystko, aby stworzyć spójną opowieść oraz materiały pomocnicze, które będzie można wykorzystać w pracy z uczniami.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIiZK6OEIiZK6 Ożywianie narracji humanistycznej
W czasie zajęć zaprezentujemy możliwości wykorzystania w swojej pracy dydaktycznej otwartych zasobów edukacyjnych oraz współczesnych narzędzi TIK w formie gier, aplikacji mobilnych, wizualizacji VR, które nadają nowoczesny i atrakcyjny wyraz przekazom na zajęciach przedmiotów humanistycznych.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak
OEIiZK7OEIiZK7 AI dla humanistów
W czasie zajęć przybliżymy sposoby wzbogacania zajęć humanistycznych o zastosowanie różnych form opowiadania historii, prezentacji sztuki i dziedzictwa kulturowego z wykorzystaniem technologii AI.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIiZK8OEIiZK8 Nagraj i zmontuj swój instruktaż, film z wykorzystaniem narzędzi AI
Poznaj narzędzia w systemie Windows do tworzenia screencast'ów i montowania filmów. Na tym warsztacie uczestnicy będą tworzyć własne instruktaże, montować je oraz dodawać napisy/transkrypcje do filmów, tak żeby materiały te były dostępne. Na tym szkoleniu będzie wykorzystywany potencjał narzędzi dostępnych w systemie Windows do tworzenia i montowania materiałów filmowych.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik
OEIiZK9OEIiZK9 Stwórz agenty AI, wykorzystaj je w swojej pracy oraz w promocji szkoły
Naucz się tworzyć własne agenty AI, które pomogą Ci w codziennej pracy. Podczas warsztatu poznasz, jak automatycznie generować prompty do tworzenia grafik, kalendarz publikacji i treści promocyjne dla szkoły, wykorzystując materiały źródłowe i dane ze strony internetowej. Poznasz również Google NotebookLM, narzędzie, umożliwiające efektywną „rozmowę” i analizę wczytanych dokumentów, również dokumentów filmowych oraz audio.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak
OEIiZK10OEIiZK10 Scratch na sterydach - moduł 3D, AI i nie tylko!
Kto jest ciekawy zwiększonych możliwości związanych z wizualnym, blokowym środowiskiem programistycznym, tak popularnym w naszych szkołach? Podczas warsztatów poznamy oraz zajmiemy się wykonywaniem projektów na platformie CreatiCode, która umożliwia tworzenie gier i animacji na zupełnie nowym poziomie.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Jarosław Biszczuk
OEIiZK11OEIiZK11 Transformer w arkuszu kalkulacyjnym Excel
Od czterech lat w świecie informatyki gości sztuczna inteligencja. Powstają wielkie firmy budujące duże modele językowe mające ułatwić przetwarzanie informacji w sposób jaki do tej pory nie był stosowany. Za symboliczny początek dużych modeli AI można uznać artykuł inżynierów i naukowców Google „Uwaga - to wszystko, czego potrzebujesz" - został tam opisany transformer - architektura obliczeniowa stojąca za LLM. Na warsztacie wykorzystując arkusz kalkulacyjny przyjrzymy się i zasymulujemy działanie transformera.
Sekcja Informatylki Szkolnej przy PTI - Adam Jurkiewicz
PTI1Szyfrowanie w sieci - szkolny komunikator a RODO.
Szyfrowanie i bezpieczeństwo danych w kontekście RODO oraz komunikator Delta Chat jako przykład suwerenności technologicznej.
Sekcja Informatylki Szkolnej przy PTI - Adam Jurkiewicz
PTI2Nasze dane (szkolne) i ich bezpieczeństwo - zadbajmy o nie samodzielnie.
Szkolna chhmura prywatna NextCloud - w kontekście RODO jako przykład suwerenności technologicznej.
WACOM - Mariusz Utkowski
WACOMCyfrowa kronika klasowa z tabletami Wacom
Podczas warsztatów uczestnicy poznają możliwości wykorzystania tabletów Wacom do tworzenia nowoczesnych, multimedialnych pamiątek klasowych. Wspólnie opracujemy strony „kroniki” w formie cyfrowego kolażu – łącząc zdjęcia, odręczne notatki, ilustracje i dekoracyjne napisy. Nauczyciele nauczą się, jak włączać uczniów do współtworzenia takiej kroniki, rozwijając ich kreatywność i poczucie wspólnoty. Efektem pracy będzie przykładowa strona cyfrowego albumu, którą można łatwo udostępnić w formie pliku PDF lub zaprezentować online.
Wysocka.Edu - Marta Wysocka
WYSOCKA EDUCyfrowe cienie - Jak chronić swoją prywatność w cyfrowym świecie?
Czy wiesz, że Twoje cyfrowe cienie mogą stać się narzędziem w rękach sztucznej inteligencji? Każde kliknięcie, każdy post, każdy ślad online to dane, które AI może analizować, wykorzystywać, a czasem nawet manipulować nimi, by wpływać na Twoje decyzje. Czy potrafisz rozpoznać, gdzie kończy się Twoja kontrola, a zaczyna działanie algorytmów? Zapraszam na warsztat gdzie odkryjemy, jak sztuczna inteligencja wnika w naszą prywatność i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego życia. Wspólnie zastanowimy się, czy potrafimy wyjść z cienia technologii i odzyskać kontrolę nad swoimi danymi. Przyjdź i przekonaj się, jak świadome wybory mogą ochronić Twoją cyfrową tożsamość.
Skip to content