Agraf Sp. z o.o. - Anna Koludo, Jarosław Koludo | AGRAF | Jak Thymio AI wprowadza uczniów w świat Sztucznej Inteligencji i programowania? |
Warsztaty „Robotyka dla przyszłości - Jak Thymio AI wprowadza uczniów w świat Sztucznej Inteligencji i programowania” to profesjonalne szkolenie dla nauczycieli, które ma na celu wyposażenie ich w wiedzę i narzędzia niezbędne do nauczania podstaw robotyki i Sztucznej Inteligencji (AI) przy użyciu robota edukacyjnego Thymio AI. Thymio AI jest przyjaznym dla użytkownika robotem, który umożliwia nauczycielom wprowadzenie uczniów w świat technologii w sposób interaktywny i angażujący. | |
Aktin - Piotr Mrokwa, Maciej Piwowar | AKTIN | Nowy wymiar edukacji w pracowni terminalowej Nexi Go Ultra Silent z zastosowaniem AI, robotyki oraz wirtualnej rzeczywistości |
Zapraszamy na innowacyjne warsztaty edukacyjne, które odkryją przed uczestnikami potencjał nowoczesnych technologii w edukacji! W pracowni terminalowej Nexi Go Ultra Silent poznasz, jak sztuczna inteligencja, robotyka i wirtualna rzeczywistość mogą zrewolucjonizować podejście do nauczania, wspierając zaangażowanie, interaktywność i kreatywność w pracy z uczniami. | |
Moje Bambino Sp. z o.o. - Piotr Borowik | BAMBINO | Interdyscyplinarne zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem LEGO® Education SPIKE Essential |
Wprowadź na swoich lekcjach interdyscyplinarne nauczanie z elementami STEAM za pomocą zestawów LEGO® Education SPIKE Essential. Na warsztatach zaprezentowane zostaną podstawowe założenia LEGO® Learning System, oraz jak w praktyce wygląda jego wdrożenie z zestawem LEGO® Education SPIKE Essential. W trakcie spotkania każdy z uczestników będzie mógł zbudować i zaprogramować interaktywny model z klocków i poznać, w jaki sposób realizacja zajęć z ich wykorzystaniem wpisuje się zarówno w metodykę STEAM, jak i w podstawę programową dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Przebieg warsztatów: 1. Wstęp do metodyki LEGO® Education 2. Prezentacja zestawu LEGO® Education SPIKE Essential 3. Realizacja przykładowych scenariuszy zajęć z zestawem LEGO® Education SPIKE Essential 4. Gdzie szukać dostępnych scenariuszy oraz inspiracji do pracy z zestawami LEGO® Education? | |
KONICA-MINOLTA - Tomasz Zych | CCTV | Scentralizowany System Monitoringu Wizyjnego na przykładzie rozwiązań firmy KONICA-MINOLTA oraz LUXRIOT |
Podczas warszatu uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą projektowania oraz zarządzania scentralizowanym systemem monitoringu wizyjnego. Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników z kluczowymi aspektami systemów CCTV (Closed-Circuit Television), ich architekturą, protokołami komunikacyjnymi oraz metodami przechowywania i analizowania nagrań wideo. Zakres tematyczny warsztatu:
|
|
Cisco - Michał Szymczak | CISCO | Packet Tracert – jak tworzyć testy? |
Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób tworzyć zadania dotyczące budowy i konfiguracji sieci komputerowej, które automatyczne będą się sprawdzały zapraszam Cię na warsztat. Warsztat jest skierowany do nauczycieli przedmiotów sieciowych lub informatyki w zakresie rozszerzonym. Podczas warsztatu dowiesz się, jak: • Jak przygotować zadanie w Packet Tracert – stworzymy zadanie do automatycznego zliczania punktów. • Jak uniemożliwić skopiowanie zadania przez innego ucznia – zablokujemy możliwość zmiany w pliku przez ucznia. • Przygotujemy różne wersje zadania. | |
educarium - Dariusz Wolski | EDUCARIUM 1 | Praktyka w dobie przemysłu 4.0 |
Interdyscyplinarne warsztaty, obfitujące w praktyczne ćwiczenia i kreatywne projekty. Ukierunkowane na realizację podstawy programowej oraz STEAM-owe podejście do lekcji, dzięki czemu odgrywają istotną rolę w indywidualizacji nauczania. Ważnym punktem naszej lekcji, będzie wykorzystanie mobilnego urządzenia do grawerowania laserowego. Kompaktowe i ultraszybkie połączenie dwóch laserów pozwala uzyskać najwyższą jakość i prędkość operacji i grawerować różnorodne powierzchnie szerokiej gamy materiałów, co służy zarówno jako wsparcie nauczyciela w przygotowaniu materiałów do zajęć, a także jako element inspirujących lekcji, pozwalających na rozwijanie kreatywności uczniów. | |
educarium - Dariusz Wolski | EDUCARIUM 2 | Metody eduStacji stymulująca ciekawość poznawczą uczniów w oparciu o indywidualizację nauczania, samokontrolę i tutoring rówieśniczy. |
Zajęcia, prowadzone na przykładzie przedmiotów przyrodniczych, zawierają zadania w pełni skorelowane z obowiązującymi podręcznikami wiodących wydawnictw, dzięki czemu założenia i sposób realizacji lekcji metodą eduStacji pozwala realizować cele aktualnej podstawy programowej. Metoda ta rozwija warsztat pracy, daje szansę doświadczać nowej roli współpracy z uczniami i przynosi satysfakcję z każdej lekcji. Warsztaty obfitują w praktyczne ćwiczenia stymulujące ciekawość poznawczą uczniów, indywidualizację nauczania, tutoring rówieśniczy oraz samokontrolę poprawności wykonania zadania. Nauka odbywa się w atmosferze wyzwalającej w uczniach wszystko to, co w nich najlepsze. | |
Eduko Marta Niemaczek - Karolina Dryńska | EDUKO | Projekty STEAM i Kodowanie bez tajemnic |
Zapraszamy nauczycieli na praktyczne warsztaty, które pozwolą zanurzyć się w fascynujący świat projektów interdyscyplinarnych oraz kodowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. To unikalna okazja, by w sposób interaktywny poznać nowoczesne narzędzia do nauczania i zdobyć praktyczne umiejętności w programowaniu, które można od razu wykorzystać w pracy z uczniami. Korzyści z udziału w warsztatach: Praktyczne umiejętności w zakresie kodowania z robotami edukacyjnymi. Gotowe materiały i scenariusze zajęć, które można natychmiast wdrożyć w pracy z uczniami. Poznanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wspierających rozwój umiejętności technicznych, matematycznych i kreatywnych. Możliwość wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami oraz inspiracji do dalszej pracy. Zalecenia: Warsztaty są skierowane do nauczycieli wszystkich przedmiotów, którzy chcą wprowadzić elementy kodowania oraz STEAM do swoich zajęć. Uczestnicy nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w programowaniu. Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa – w końcu to praktyka jest najlepszym nauczycielem! | |
Google for Education - Robert Celuch | GOOGLE 1 | Google Workspace - ekosystem nowoczesnych narzędzi dla nauczyciela |
Google for Education - Patryk Synowiec | GOOGLE 2 | Chromebook w szkole - praktyczne warsztaty dla nauczycieli i dyrektorów szkół |
Learnetic SA - Marcin Paks | LEARNETIC 1 | Polskie Wirtualne laboratoria przyrodnicze STEAM – eduLabVR (Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia) |
eduLabVR to polskie, kompleksowe oprogramowanie przedmiotowe na okulary wirtualnej rzeczywistości z dostępem do wirtualnej szkoły, klasy, grupy oraz zasobów VR – również na monitory interaktywne, komputery czy tablety (ćwiczenia i zadania interaktywne) firmy Learnetcic SA. Rozwiązanie dostępne z wykorzystaniem platformy Dzwonek.pl, oparte na metodzie projektu, współpracuje z różnymi okularami VR (bez ograniczeń!). To zbiór atrakcyjnych i angażujących zasobów VR, wysokiej jakości modeli 3D, filmów i zdjęć 360° oraz licznych symulacji, doświadczeń i interaktywnych angażujących ćwiczeń. Na warsztacie przekonasz się, że okulary VR to kolejne po komputerach czy monitorach interaktywnych rozwiązanie wspierające pełną responsywność rozwiązań edukacyjnych w Twojej szkole. | |
Learnetic SA - Zbyszek Karwasiński | LEARNETIC 2 | learn:bit Arcade, czyli twórz, programuj i eksperymentuj z micro:bit w Pythonie w złotej erze gier arcade |
learn:bit Arcade z Pythonem to niezwykła okazja dla młodych ludzi, aby odkryć ogromny świat technologii poprzez zabawę i eksperymentowanie. micro:bit, malutki komputer o ogromnym potencjale, będzie głównym bohaterem tych warsztatów, a płytka learn:bit zwiększy potencjał tej pierwszej. Dzięki swoim niewielkim rozmiarom, micro:bit można nosić w kieszeni lub zamontować w różnych urządzeniach, co pozwala na eksplorację technologii w dowolnym miejscu. Z micro:bitem można badać różne parametry, takie jak temperatura, światło, ruch czy dźwięk, oraz przesyłać informacje na odległość lub zdalnie sterować różnymi urządzeniami. learn:bit pozwala tworzyć dodatkowo podświetlenia i komunikować się, korzystając z wyświetlacza. Podczas zajęć uczestnicy będą mogli zobaczyć, jak tworzyć interaktywne interdyscyplinarne projekty z obszaru STEAM, wykorzystując możliwości programowania i doświadczeń praktycznych. Warsztaty mają na celu pokazanie możliwości rozwijania kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów i zainteresowania technologią już od najmłodszych lat. | |
Librus sp. z o.o. - Jakub Buczek | LIBRUS 1 | Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus |
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem. | |
Librus sp. z o.o. - Michał Matlingiewicz | LIBRUS 2 | Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus |
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem. | |
Librus sp. z o.o. - Jakub Buczek | LIBRUS 3 | Nadzór pedagogiczny z wykorzystaniem Panelu Dyrektora i Ścieżek rozwoju w Akademii Librus |
Na warsztacie dowiesz się, jaki pomysł na wsparcie procesu kształcenia kadry szkolnej ma Librus. Dowiesz się, jak wykorzystać Panel Dyrektora oraz Ścieżki rozwoju w Akademii Librus do planowania i analizy potrzeb szkoleniowych oraz podniesienia skuteczności zarządzania zespołem. | |
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Artur Rudnicki | MICROSOFT 1 | Od Bing czat do Microsoft 365 Copilot, czyli jak może AI od Microsoft rewolucjonizuje polską szkołę. |
W dobie niezwykle szybko rozwijającej się technologii AI warto sięgnąć do tych narzędzi, które pomagają w codziennej pracy, oszczędzają nasz czas wspierając m.in. pisanie dokumentów, email, pomagają efektywniej analizować dane, optymalizować procesy edukacyjne czy poprawiać komunikację wewnątrz szkoły. To warsztat poświęcony Microsoft AI umożliwiających zdobycie wiedzy na temat najnowszych technologii, m. in. wykorzystania Copilot jako osobistego asystenta nauczyciela oraz praktycznego zastosowania Microsoft AI w codziennej pracy. | |
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Artur Rudnicki | MICROSOFT 2 | Windows 11 Pro w Edukacji. Ochrona danych i bezpieczeństwo w szkole. |
Warsztat ma na celu wsparcie nauczycieli w podnoszeniu ich kompetencji cyfrowych oraz zapewnienie bezpiecznego i efektywnego korzystania z technologii w procesie edukacyjnym. Odpowiada na jeden z priorytetów wyznaczonych na rok szkolny 2024/2025 przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dotyczący wspierania rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, w tym bezpiecznego poruszania się w sieci. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jak dbać o cyberbezpieczeństwo i higienę cyfrową w szkole, poruszone zostaną zagadnienia dotyczące min: Bezpiecznego i efektywnego korzystania z Internetu Wdrożenia zabezpieczeń przed różnymi cyberatakami. Zapewnienia zgodności z RODO oraz ustawą „Kamilka”. Zdalnego uzyskiwania pomocy w przypadku problemów. korzyści w zakresie bezpieczeństwa oferowanego przez systemy Windows 11 Pro i Edu. | |
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Marek Skrok | MICROSOFT 3 | Wsparcie nauki czytania, wypowiadania się, wyszukiwania wg Microsoft Copilot, czyli czy AI może nam pomóc w nauce np. języków obcych? A wszystko to w dobrze znanych Teams. |
Podczas warsztatów zostaną pokazane tzw. akceleratory nauki, w które są zaimplementowane w bardzo dobrze znanym polskich nauczycielom Teams. Wśród nich wyróżnimy Wspieranie umiejętności czytania i czytania ze zrozumieniem, Nauka czytania w językach obcych i języku polskim jako obcym, Rozwijanie umiejętności autoprezentacji wśród uczniów. To doskonałe miejsce dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, którzy są zainteresowani integracją nowoczesnych technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję w codziennym nauczaniu. Po warsztatach nauczyciele będą: Posiadać praktyczną wiedzę na temat Akceleratorów Nauki Microsoft, ich funkcji oraz możliwości ich wykorzystania w procesie dydaktycznym. Umieć zidentyfikować kluczowe kompetencje rozwijane przez Akceleratory Nauki i wiedzieć, jak je efektywnie wspierać w codziennej pracy z uczniami. Znać sposoby personalizacji nauczania przy użyciu narzędzi Microsoft, dostosowując tempo oraz treści edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów. Gotowi do wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w swoim nauczaniu, zgodnie z metodycznymi zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej. | |
Microsoft / Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Barbara Dubiecka-Kruk | MICROSOFT 4 | Nauczycielu, dAI im tę moc! Jak wspierać edukację matematyczną uczniów z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji Microsoft. |
Podczas warsztatu - poznasz możliwości wykorzystania w nauczaniu matematyki takich narzędzi jak Math Progress, Math Solver, Asystent matematyczny; - dowiesz się jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji nauczania matematyki i wsparcia każdego ucznia; - doświadczysz jak łatwo wdrożyć AI w swojej codziennej pracy nauczyciela; - zobaczysz jak zwiększyć efektywność nauczania matematyki oraz zaangażowanie uczniów i motywację do nauki matematyki; a przede wszystkim - zainspirujesz się do tego, aby z pomocą AI dać matematyczną moc swoim uczniom. | |
Migra Sp. z o.o. - Krzysztof Fortuna | MIGRA 1 | Kompendium wykorzystania szkolnej drukarki 3D, wstęp do skanowania i inne ciekawostki |
Na warsztacie usystematyzujemy informacje dotyczące przygotowania modelu do druku: podstawową wiedzę, kolejne czynności, praktyczne tajniki drukowania 3D (np. stosowanie podpór, zapychanie się dyszy). Uczestnicy warsztatów wykonają praktyczne ćwiczenia: - tworzenia litofanów, - jak wydrukować na drukarce 3D grafikę 2D wykonaną w programie Paint, - przygotują model z możliwością teksturowania Będzie można skonsultować się w temacie skanowania 3D i przetestować dostępny dla warsztatach skaner. | |
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska | MIGRA 2 | Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – dwuwymiarowej 2D (Inkscape) i trójwymiarowej 3D (Tinkercad) |
Uczestnicy warsztatów wykonają projekty graficzne w dwóch programach graficznych (Inkscape i Tinkercad), poznając niezbędne do ich wykonania możliwości tych programów na przykładzie ćwiczeń z wybranych podręczników Grażyny Koby, w tym nowych wydań. Na koniec pokażemy też, jak można zaimportować plik utworzony w programie Inkscape do Tinkercada, przekształcając w ten sposób model 2D w 3D, aby np. przygotować go do wydruku na drukarce 3D. Aby usprawnić przeprowadzanie zajęć, prosimy osoby, która zapiszą się na te warsztaty, o wcześniejsze założenie darmowego konta (jeśli nie mają Państwo założonego). Własne konto umożliwi Państwu dostęp do wykonanych prac również po zajęciach. Tinkercad (konto nauczyciela): https://www.tinkercad.com Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych. | |
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba, Katarzyna Koba-Gołaszewska | MIGRA 3 | Co ma żółw wspólnego z wężem, czyli jak zachęcić uczniów do programowania w Pythonie? |
Na warsztacie pokażemy, jak można rozbudzić zainteresowanie uczniów programowaniem w języku tekstowym, zaczynając od kreatywnych ćwiczeń tworzących grafikę z wykorzystaniem grafiki żółwia w języku Python. Uczestnicy warsztatów sprawdzą praktycznie na wybranych ćwiczeniach z podręczników Grażyny Koby, jak można płynnie przejść do zaprogramowania algorytmu iteracyjnego po wcześniejszym poznaniu wybranych instrukcji (w tym iteracyjnej) i stosowaniu funkcji (również z parametrami) podczas programowania grafiki. Odbiorcy: Nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych | |
NOWA ERA SP. Z.O.O. - Przemysław Szydzik, Janusz S. Wierzbicki | NOWA ERA 1 | Jak wykorzystać AI na lekcjach informatyki z podręcznikami Informatyka na czasie? |
W czasie warsztatu pokażemy przykłady użycia systemów sztucznej inteligencji na lekcji informatyki, które pozwolą zwiększyć indywidualizację nauczania oraz pomogą zwiększyć motywację uczniów. Zaprezentujemy również najnowszą wersję nagrodzonego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne podręcznika Informatyka na czasie. | |
NOWA ERA SP. Z.O.O. - Janusz S. Wierzbicki | NOWA ERA 2 | NEON na lekcjach informatyki |
Nuży Cię prowadzenie kolejnej lekcji na ten sam temat? Walczysz o uwagę uczniów na zajęciach? Twoi uczniowie mają zróżnicowane umiejętności informatyczne i zastanawiasz się jak objąć uwagą ich wszystkich? Przyjdź na warsztat i sprawdź, jak działa NEON i jak go wykorzystać, aby prowadzić lekcje angażujące uczniów w łatwiejszy sposób. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Anna Grzybowska | OEIiZK 1 | OEIiZK1 Długopisy 3D na przedmiotach przyrodniczych |
Podczas warsztatu podzielimy się pomysłami na praktyczne i kreatywne wykorzystanie długopisów 3D w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Pokażemy, jak obsługiwać te narzędzia oraz przekażemy techniczne wskazówki, które ułatwią ich stosowanie. Omówimy również, jak w ciekawy sposób wzbogacić lekcje, rozwijając wyobraźnię uczniów i ich zainteresowanie tematyką przyrodniczą. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Ewa Kowalska, Małgorzata Witecka | OEIiZK 2 | OEIiZK2 Pomiary wspomagane komputerowo na przedmiotach przyrodniczych |
Doświadczenia, to najciekawsza forma poznawania nauk przyrodniczych. Podczas warsztatów poznamy technikę pomiarów przyrodniczych z wykorzystaniem interfejsów pomiarowych z zestawem czujników i dedykowanym oprogramowaniem. Wykonamy proste doświadczenia z czujnikami temperatury, światła, dźwięku, ruchu. Przeprowadzimy komputerową analizę i dyskusję otrzymanych wyników pomiarów. Zapraszamy nauczycieli wszystkich przedmiotów przyrodniczych oraz wszystkich zainteresowanych pomiarami cyfrowymi. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Ewa Kowalska, Renata Sidoruk-Sołoducha | OEIiZK 3 | OEIiZK3 Porozmawiajmy o dobrostanie nie tylko cyfrowym |
Dobrostan to kluczowy temat zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. W trakcie szkolenia omówimy koncepcję dobrostanu, w tym jego cyfrowy aspekt. Skoncentrujemy się na naszych nawykach oraz na świadomym zarządzaniu czasem. Dowiemy się, jak osiągnąć równowagę między korzystaniem z technologii a dbaniem o zdrowie psychiczne i fizyczne. Podkreślimy również znaczenie monitorowania czasu spędzanego online, co może pomóc w zrozumieniu, czy potrzebujemy wprowadzić zmiany w naszym życiu. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dariusz Brzuska | OEIiZK 4 | OEIiZK4 Licencje Creative Commons - jak to ugryźć |
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się, na czym polegają licencje Creative Commons. Przećwiczą udzielanie licencji CC na własne oryginalne utwory oraz na utwory stworzone na podstawie wykorzystanych źródeł. Zapoznają się z dobrymi praktykami podawania informacji o materiałach dostępnych na licencjach CC. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki | OEIiZK 5 | OEIiZK5 Sztuczna inteligencja i mniej znane funkcje znanych narzędzi (nie tylko) od Microsoft w codziennej pracy nauczyciela |
Podczas warsztatu pokażemy i opowiemy, jak wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji wbudowane w usługi Microsoft i związane bezpośrednio z przeglądarką Microsoft Edge (choć dostępne także w inny sposób). Skupimy się na możliwościach (i ograniczeniach) oferowanych przez Microsoft Copilot, a także zwrócimy uwagę na mało znane możliwości znanych aplikacji (np. OneNote, Sway, czy Designer) w wersji online czy Microsoft Lens (dostępny dla urządzeń mobilnych). Zwrócimy uwagę, jak SI może pomóc osobom z wadami wzroku. Automatyczne tłumaczenie tekstu na żywo, tranksrypcja nagrań audio-wideo, wygenerowane ilustracje i skomponowane z pomocą SI slajdy, muzyka czy piosenki oraz treści do publikacji w internecie, nie będą już jawiły się jako czarna magia. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Michał Tycjan Grześlak, Janusz S. Wierzbicki | OEIiZK 6 | OEIiZK6 Microsoft 365 i sztuczna inteligencja (nie tylko od Microsoft) w rękach dyrektora szkoły |
Podczas warsztatów pokażemy w jaki sposób możemy wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji w pracy dyrektora szkoły by ułatwić i przyspieszyć wykonanie zadań stojących przed dyrektorem placówki. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Jarosław Biszczuk | OEIiZK 7 | OEIiZK7 Płytki micro:bit na lekcjach informatyki |
Na warsztatach poznamy programowanie płytki micro:bit w środowiskach online wspomagających pracę w klasie. Użyjemy języka bloczkowego w classroom.microbit.org oraz języka python. Zaimplementujemy algorytm obliczania średniej wartości danych odczytanych z czujnika. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Elżbieta Pryłowska-Nowak | OEIiZK 8 | OEIiZK8 Inspiracje humanistyczne z AI i VR - WARSZTAT ODWOŁANY |
Warsztat odwołany z przyczyn niezależnych od organizatorów konferencji. Na zajęciach poznamy przykłady zasobów i narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję przydatne do rozwijania kreatywności i krytycznego myślenia, a także przygotowywania treści i zadań edukacyjnych. Przeanalizujemy ich przydatność dydaktyczną. Zaprezentujemy także przykłady pomocy dydaktycznych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość przydatne do rozwijania zainteresowań uczniów, przygotowujące do zajęć w terenie, poruszające problemy społeczne. Przedyskutujemy etyczne aspektów funkcjonowania nowych technologii. |
|
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak | OEIiZK 9 | OEIiZK9 Mechanika modeli w Tinkercadzie |
Podczas warsztatów zapoznamy się z nowościami dostępnymi w środowisku do modelowania 3D – Autodesk Tinkercad. Wykonamy projekty uwzględniające siłę grawitacji oraz pozwalające określić prędkość i moment obrotowy poszczególnych elementów – pozwoli to na tworzenie ruchomych, automatycznych i samonapędzających się mechanizmów. | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik | OEIiZK 10 | OEIiZK10 CapCut w rękach nauczyciela - nagraj i zmontuj film |
Na warsztacie uczestnicy dowiedzą się jak nagrywać film, shorts, reels przy wsparciu narzędzi AI i aplikacji CapCut. Podczas warsztatów uczestnicy nagrają i zmontują krótki film. W praktyczny sposób dowiedzą się co to shorts, reels oraz poznają specyfikę nowoczesnych standardów filmowych. Na warsztat zapraszam wszystkich zainteresowanych, nauczycieli kązdego przedmiotu i dowolnego poziomu edukacyjnego! | |
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Marcin Pawlik | OEIiZK 11 | OEIiZK11 Nagraj i zmontuj swój instruktaż, film z wykorzystaniem narzędzi AI |
Na warsztacie uczestnicy poznają narzędzia w systemie Windows do tworzenia Screencast'ów i montowania filmów. Będą tworzyć własne instruktaże, montować je oraz dodawać napisy/transkrypcje do filmów. Zostanie wykorzystany potencjał narzędzi dostepnych w systemie Windows do tworzenai i montowania materiałów filmowych. Na warsztat zapraszam wszystkich zainteresowanych, nauczycieli każdego przedmiotu i dowolnego poziomu edukacyjnego. | |
Plagiat.pl Sp. z o. o. - Adam Jurkiewicz | PLAGIAT | Czy nauczyciel jest bezbronny wobec uczniów i wszędobylskich chatów.... |
Nauczyciel zadaje pracę (wypracowanie, krótki esej, opis...) - a uczeń pisze prompt (albo wręcz CTRL+C i CTRL+V zadanie nauczyciela) i w ciągu minuty ma zadanie domowe odrobione, zresztą nawet nie ma pewności, czy dobrze (ale w końcu skoro ChatGPT napisał, że Klaus Mitffoch to wysokiej klasy niemiecki specjalista od teorii strun we wszechświecie, to musi tak być).... Więc na warsztacie będę chciał pokazać Wam, jak można się bronić przed AI i wymusić na uczniu samodzielną pracę. Temat przewodni: "Napisz krótki tekst (ok. 10-15 zdań) na temat wkładu profesora Klausa Mitffocha z Uniwersystetu w Bremie w latach 1920 - 1935 w teorię strun w dziedzinie fizyki." Proszę, aby osoby, które chcą wziąć udział w Warsztacie, przygotowały sobie samodzielnie taką odpowiedź. Na warsztacie wygenerujemy odpowiedzi AI i porównamy je... oraz - tu niespodzianka. | |
P.U.H. PROKSER DARIUSZ MICHALSKI - Dariusz Michalski | PROKSER | TIK w edukacji, wsparcie także dla młodszych oraz uczniów SPE |
Nowe spojrzenie na monitor interaktywny. Może zrobić krok dalej i wykorzystując stół interaktywny pokazać jak można bawić się i uczyć jednocześnie. | |
Shape Robotics / Aktin - Viktor Bohdanov, Piotr Mrokwa | ROBOT 1 | Warsztat robotyczny Fable Shape Robotics |
Warsztaty obejmą podstawy robotyki z Fable Robot (Shape Robotics) | |
Shape Robotics / Aktin - Viktor Bohdanov, Piotr Mrokwa | ROBOT 2 | Warsztat Class VR (okulary i środowisko VR) |
Warsztaty obejmą podstawy korzystania z okularów VR za pomocą platformy Class VR | |
Samsung - Iwona Brzózka-Złotnicka | SAMSUNG | Bezpieczeństwo online i higiena cyfrowa w szkole. Jak edukować i chronić najmłodszych? |
Warsztaty skierowane są do nauczycieli i nauczycielek, którzy i które chcą efektywnie edukować dzieci od najmłodszych lat w zakresie świadomego korzystania z Internetu i technologii. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się o najnowszych zagrożeniach online, zasadach higieny cyfrowej oraz narzędziach wspierających ochronę najmłodszych. Warsztaty przedstawią praktyczne metody pracy z najmłodszymi, aby rozwijać u nich odpowiedzialne nawyki cyfrowe. Zajęcia będą bazowały na doświadczeniach z programu Stacja Galaxy i będą zaproszeniem do aplikowania do jego II edycji. Nie zabraknie interakcji, życiowych przykładów i ćwiczeń do wykorzystania w codziennej pracy w szkole. | |
Z.S Sienkiwicz - Jacek Kawałek | VR | Tworzenie materiałów AR i VR dla różnych przedmiotów w tym zawodowych w ramach współpracy międzynarodowej. |
Zaprezentuję jak przy pomocy programu BLENDER można stworzyć swoje własne modele i animację dla okularów 3D np. Class VR. | |
WACOM - Mariusz Utkowski | WACOM | Korekcja zdjęć i modelowanie 3D |
Zapraszamy na wyjątkowe warsztaty, podczas których nauczysz się zaawansowanych metod korekcji zdjęć w grafice rastrowej oraz zamodelujesz swój własny, unikalny brelok do kluczy w grafice 3D wykorzystując w pełni zalet tabletu graficznego WACOM. Część 1: Korekcja zdjęć w grafice rastrowej Poznasz narzędzia i techniki do poprawy jakości zdjęć, takie jak retusz, korekcja kolorów, usuwanie niedoskonałości i wiele innych. Praktyczne ćwiczenia pozwolą Ci na bieżąco stosować zdobytą wiedzę, aby uzyskać profesjonalne efekty. Wykorzystanie tabletu graficznego WACOM umożliwi precyzyjną i intuicyjną pracę nad zdjęciami. Część 2: Modelowanie 3D Wprowadzenie do podstaw modelowania 3D, z naciskiem na tworzenie prostych, ale efektownych projektów. Stworzysz własny brelok do kluczy, ucząc się przy tym podstawowych technik modelowania. Tablet graficzny WACOM ułatwi dokładne i kreatywne projektowanie w środowisku 3D. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i osób z pewnym doświadczeniem w grafice komputerowej. Dołącz do nas i rozwijaj swoje umiejętności w inspirującej atmosferze! |
|
Zespół Szkół Technicznych w Radomiu - Adrian Gogacz | ZST | GitHub w edukacji – narzędzie dla nowoczesnego nauczyciela |
Jeśli chcesz wprowadzić do swoich zajęć nowoczesne technologie, które nie tylko zaangażują uczniów, ale także przygotują ich do wyzwań cyfrowej przyszłości, a jednocześnie podkreślisz swój innowacyjny styl nauczania – ten warsztat to strzał w dziesiątkę! Zdobądź narzędzia, które zrewolucjonizują Twoje lekcje i wzmocnią pozycję jako nowoczesnego i kreatywnego edukatora. Podczas warsztatu dowiesz się, jak:
|
|