Wojciech Wątor |
Narzędziownik nowoczesnego nauczyczyciela. |
Czy sztuczna inteligencja to szansa czy zagrożenie dla współczesnej edukacji? Podczas wykładu przekonasz się, że AI to narzędzie, które już dziś może fundamentalnie zmienić sposób pracy nauczyciela – jeśli wiemy, jak je mądrze wykorzystać. Dowiesz się, jak w kilka minut przygotować konspekt lekcji dostosowany do potrzeb uczniów, wygenerować spersonalizowane materiały dydaktyczne, czy stworzyć interaktywne quizy angażujące całą klasę. Poznasz możliwości ChatGPT, Copilot i Gemini, ale przede wszystkim zrozumiesz, jak skutecznie komunikować się z AI, by otrzymywać dokładnie takie rezultaty, jakich potrzebujesz. Wykład nie ograniczy się do technicznych możliwości – porozmawiamy szczerze o wyzwaniach: jak weryfikować informacje generowane przez AI, jak dbać o bezpieczeństwo danych uczniów, jak uczyć młodzież krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z tych narzędzi. Omówimy również, jak AI może wspierać indywidualizację nauczania i pomagać w pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych. |
|
Dell Technologies - Konrad Wierzchowski |
Edukacja z Dell Technologies |
|
Edukacja 3D - Maciej Roth |
Edukacja 3D - Technologie 3D, AR/VR i AI. Wirtualne pracownie doświadczalne. |
Krótka prezentacja zagranicznych firm obecnych na polskim rynku edukacyjnym: zSpace - Kalifornia, USA, Corinth, Sciobot.pl - Czechy, VR-Expert - Holandia |
|
GDP EDU sp. z o.o. - Grzegorz Golański |
Wirtualna Gazetka w społeczeństwie obrazkowym |
Wirtualna Gazetka jako nowoczesny odpowiednik tablicy korkowej w szkołach |
|
Grupa MAC S.A. - Maria Zdziech |
Cyfrowy Uczeń |
Wystąpienie poświęcone jest rządowemu programowi „Cyfrowy Uczeń”, który ma na celu rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów już od najmłodszych lat. Jak dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym metodom nauczania można kształtować kreatywność, krytyczne myślenie i odpowiedzialne korzystanie z cyfrowych narzędzi. Przykłady dobrych praktyk, nowoczesne rozwiązania dla przedszkoli i szkół oraz pomysły na włączanie uczniów w aktywne tworzenie cyfrowej rzeczywistości – od kodowania po pracę projektową z wykorzystaniem AI. To inspiracja dla dyrektorów i nauczycieli, jak przygotować młode pokolenie do wyzwań świata przyszłości. |
|
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba |
Solidne kształcenie informatyczne według podręczników Migry – bazą edukacji cyfrowej uczniów |
Na wykładzie przedstawię, jak sprawdzone i kompleksowe źródło informacji, jakim jest podręcznik, wpływa na systematyczne zdobywanie kompetencji cyfrowych i rozwijanie kreatywności ucznia. Pokażę na przykładach jak profesjonalnie przygotowane przez wydawnictwo Migra pomoce dydaktyczne wspierają nauczyciela w kontrolowaniu procesu edukacyjnego (m.in. realizację podstawy programowej). Omówię również aktualny stan prawny dotyczący planowanej reformy programowej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. |
|
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Janusz S. Wierzbicki |
Kto, jak i do czego używa dzisiaj sztucznej inteligencji? |
Jak sposób używania zmieniał się w czasie i jaki ma to wpływ na nauczanie i uczenie się? W czasie wykładu zastanowimy się, jak mądrze przygotować uczniów do uczenia się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – nie po to, by ją bezrefleksyjnie stosowali, ale by potrafili z niej korzystać w sposób wspierający ich rozwój i samodzielność. Porozmawiamy również o ryzykach i ograniczeniach – zarówno z perspektywy prawa (EU AI Act, RODO, prawa autorskie), jak i psychologii uczenia się. Na zakończenie spróbujemy odpowiedzieć na kluczowe pytanie: co jest dziś większym zagrożeniem – używanie AI bez refleksji czy udawanie, że jej nie ma? |
|
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dorota Janczak |
Jak uczyć w świecie AI i TikToka? |
Wykład dotyczy zmian w sposobie uczenia się uczniów – wywołanych przez technologie, social media, natychmiastową gratyfikację i wszechobecną sztuczną inteligencję. Opowiem o tym, jak te zjawiska wpływają nie tylko na koncentrację, ale też na motywację i samodzielność myślenia. Coraz częściej uczniowie nie próbują rozwiązać problemu, tylko od razu sięgają po gotowe odpowiedzi generowane przez AI. To prowadzi do zjawiska zwanego lenistwem poznawczym – czyli rezygnacji z własnego wysiłku intelektualnego. Pokażę, jak nauczyciel może pomóc uczniom odzyskać sprawczość i angażować się aktywnie – nawet w świecie, który nieustannie ich rozprasza. |
|
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak |
: Scratch na sterydach - moduł 3D, AI i nie tylko! |
Wprowadzenie w świat 3D i AI bez pisania skomplikowanego kodu jest prostsze, niż można się spodziewać. Na wykładzie zostanie zaprezentowana platforma CreatiCode, która pozwala w łatwy i znany sposób wznieść projekty na wyższy poziom, łącząc intuicyjne bloki z modelowaniem przestrzennym, robotyką, fizyką i możliwościami sztucznej inteligencji. |
|
Sekcja Informatylki Szkolnej przy PTI - Adam Jurkiewicz |
Wyzwanie 5 kroków - jak zabezpieczam się w cyfrowym świecie. |
Dostępny dla każdego (OpenSource) i wszystkich (Linux, macOS, Windows) sposób na zabezpieczenie się w trakcie bycia on-line w komputerze. Nie dotyczy smartfonów. |
|
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu - Jacek Pyżalski |
O czym mówimy za mało w sprawie generatywnej sztucznej inteligencji w edukacji? |
|
Zespół Ultimate - Karol Adamski, Maria Ocioszyńska |
ULTIMATE DREAM - Nie bójmy się MARZYĆ |
|