ul. Limanowskiego 26/30, 26-600 Radom

Wykłady

Wojciech Wątor
Narzędziownik nowoczesnego nauczyczyciela.
Czy sztuczna inteligencja to szansa czy zagrożenie dla współczesnej edukacji? Podczas wykładu przekonasz się, że AI to narzędzie, które już dziś może fundamentalnie zmienić sposób pracy nauczyciela – jeśli wiemy, jak je mądrze wykorzystać. Dowiesz się, jak w kilka minut przygotować konspekt lekcji dostosowany do potrzeb uczniów, wygenerować spersonalizowane materiały dydaktyczne, czy stworzyć interaktywne quizy angażujące całą klasę. Poznasz możliwości ChatGPT, Copilot i Gemini, ale przede wszystkim zrozumiesz, jak skutecznie komunikować się z AI, by otrzymywać dokładnie takie rezultaty, jakich potrzebujesz. Wykład nie ograniczy się do technicznych możliwości – porozmawiamy szczerze o wyzwaniach: jak weryfikować informacje generowane przez AI, jak dbać o bezpieczeństwo danych uczniów, jak uczyć młodzież krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z tych narzędzi. Omówimy również, jak AI może wspierać indywidualizację nauczania i pomagać w pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych.
Dell Technologies - Konrad Wierzchowski
Edukacja z Dell Technologies
Edukacja 3D - Maciej Roth
Edukacja 3D - Technologie 3D, AR/VR i AI. Wirtualne pracownie doświadczalne.
Krótka prezentacja zagranicznych firm obecnych na polskim rynku edukacyjnym: zSpace - Kalifornia, USA, Corinth, Sciobot.pl - Czechy, VR-Expert - Holandia
GDP EDU sp. z o.o. - Grzegorz Golański
Wirtualna Gazetka w społeczeństwie obrazkowym
Wirtualna Gazetka jako nowoczesny odpowiednik tablicy korkowej w szkołach
Grupa MAC S.A. - Maria Zdziech
Cyfrowy Uczeń
Wystąpienie poświęcone jest rządowemu programowi „Cyfrowy Uczeń”, który ma na celu rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów już od najmłodszych lat. Jak dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym metodom nauczania można kształtować kreatywność, krytyczne myślenie i odpowiedzialne korzystanie z cyfrowych narzędzi. Przykłady dobrych praktyk, nowoczesne rozwiązania dla przedszkoli i szkół oraz pomysły na włączanie uczniów w aktywne tworzenie cyfrowej rzeczywistości – od kodowania po pracę projektową z wykorzystaniem AI. To inspiracja dla dyrektorów i nauczycieli, jak przygotować młode pokolenie do wyzwań świata przyszłości.
Migra Sp. z o.o. - Grażyna Koba
Solidne kształcenie informatyczne według podręczników Migry – bazą edukacji cyfrowej uczniów
Na wykładzie przedstawię, jak sprawdzone i kompleksowe źródło informacji, jakim jest podręcznik, wpływa na systematyczne zdobywanie kompetencji cyfrowych i rozwijanie kreatywności ucznia. Pokażę na przykładach jak profesjonalnie przygotowane przez wydawnictwo Migra pomoce dydaktyczne wspierają nauczyciela w kontrolowaniu procesu edukacyjnego (m.in. realizację podstawy programowej). Omówię również aktualny stan prawny dotyczący planowanej reformy programowej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Janusz S. Wierzbicki
Kto, jak i do czego używa dzisiaj sztucznej inteligencji?
Jak sposób używania zmieniał się w czasie i jaki ma to wpływ na nauczanie i uczenie się? W czasie wykładu zastanowimy się, jak mądrze przygotować uczniów do uczenia się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – nie po to, by ją bezrefleksyjnie stosowali, ale by potrafili z niej korzystać w sposób wspierający ich rozwój i samodzielność. Porozmawiamy również o ryzykach i ograniczeniach – zarówno z perspektywy prawa (EU AI Act, RODO, prawa autorskie), jak i psychologii uczenia się. Na zakończenie spróbujemy odpowiedzieć na kluczowe pytanie: co jest dziś większym zagrożeniem – używanie AI bez refleksji czy udawanie, że jej nie ma? 
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Dorota Janczak
Jak uczyć w świecie AI i TikToka?
Wykład dotyczy zmian w sposobie uczenia się uczniów – wywołanych przez technologie, social media, natychmiastową gratyfikację i wszechobecną sztuczną inteligencję. Opowiem o tym, jak te zjawiska wpływają nie tylko na koncentrację, ale też na motywację i samodzielność myślenia. Coraz częściej uczniowie nie próbują rozwiązać problemu, tylko od razu sięgają po gotowe odpowiedzi generowane przez AI. To prowadzi do zjawiska zwanego lenistwem poznawczym – czyli rezygnacji z własnego wysiłku intelektualnego. Pokażę, jak nauczyciel może pomóc uczniom odzyskać sprawczość i angażować się aktywnie – nawet w świecie, który nieustannie ich rozprasza.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - Bartłomiej Krowiak
: Scratch na sterydach - moduł 3D, AI i nie tylko!
Wprowadzenie w świat 3D i AI bez pisania skomplikowanego kodu jest prostsze, niż można się spodziewać. Na wykładzie zostanie zaprezentowana platforma CreatiCode, która pozwala w łatwy i znany sposób wznieść projekty na wyższy poziom, łącząc intuicyjne bloki z modelowaniem przestrzennym, robotyką, fizyką i możliwościami sztucznej inteligencji.
Sekcja Informatylki Szkolnej przy PTI - Adam Jurkiewicz
Wyzwanie 5 kroków - jak zabezpieczam się w cyfrowym świecie.
Dostępny dla każdego (OpenSource) i wszystkich (Linux, macOS, Windows) sposób na zabezpieczenie się w trakcie bycia on-line w komputerze. Nie dotyczy smartfonów.
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu - Jacek Pyżalski
O czym mówimy za mało w sprawie generatywnej sztucznej inteligencji w edukacji?
Zespół Ultimate - Karol Adamski, Maria Ocioszyńska
ULTIMATE DREAM - Nie bójmy się MARZYĆ
Skip to content